۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82637387
T T
۰ نفر
اعزام كاروان رباتیك ایران به مسابقات جهانی رباتیك فیرا تایوان

تهران- ایرنا- تیم های رباتیك جمهوری اسلامی ایران برای شركت در مسابقات جهانی رباتیك فیرا (فدراسیون بین‌المللی ربات-فوتبال) 2017 عازم تایوان شدند.

به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر، فدراسیون بین‌المللی ربات-فوتبال
(Federation of International Robot-soccer Association) یا فیرا/ FIRA سازمانی بین‌المللی است كه رقابت‌های فوتبال میان ربات‌های خودمختار را سازمان‌دهی می‌كند.
رئیس كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران فیرا گفت: مسابقات جهانی رباتیك فیرا برای بیست و یكمین سال متوالی، به همت فدراسیون جهانی رباتیك فیرا، در شهر گائوشونگ تایوان و دانشگاه علم و فناوری این شهر در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی از (23 تا 27 اوت) اول تا 5 شهریور برگزار می گردد. ایران نیز در هر دو بخش دانش آموزی و دانشجویی نمایندگانی برای حضور در این رقابت ها داشته كه از دیروز (شنبه) به این شهر اعزام شده اند.
سروش صادق نژاد افزود: هدف این مسابقات اشاعه دانش رباتیك و هوش مصنوعی بین نسل جوان و تربیت نیرویی متخصص برای تقویت خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان همچنین توسعه این دانش در كشورهای مختلف است.
رئیس انجمن رباتیك و هوش مصنوعی در ورزش دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری كرد: با برگزاری مسابقاتی از این دست و ترویج این دانش در آینده ای نه چندان دور، نخبگان عرصه رباتیك به عنوان كارآفرینانی موفق در این حوزه، می توانند كشور را از دستاوردهای خود بهره مند سازند.
عضو گروه پژوهشی رباتیك و اتوماسیون پژوهشكده فناوری نو دانشگاه صنعتی امیركبیر ادامه داد: در كنار برگزاری مسابقات، امسال مدرسه رباتیك بین المللی فیرا نیز در روزهای پیش از مسابقات برگزار شده كه كشورها در یك برنامه بین المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا می پردازند.
به گفته صادق نژاد همگام با این فرانید، دانشگاه صنعتی امیركبیر و كمیته ملی رباتیك جمهوری اسلامی ایران بنا دارد دوره های آموزشی را با روش های جدید و مبتنی بر برنامه های فدراسیون جهانی در قالب مدرسه رباتیك امیركبیر برای ترم جاری مهر و مسابقات بین المللی رباتیك امیركبیر (فیراكاپ آزاد ایران) را در اسفند سال جاری برگزار كند.
مسابقات فیرا از سال 1997 هر ساله با هدف انتقال روح علم و فناوری رباتیك به نسل جدیدتر از طریق بازی رباتیك برگزار می شود.
علمی**9157**1440
تنظیم: منصوره شوشتری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر