۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۰
کد خبر: 82638062
T T
۰ نفر
آبرسانی سیار به 11 هزار و 700 روستایی در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به 11 هزار و 700 نفر از روستاییان این استان خبر داد.

تورج احمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع خشكسالی های اخیر و گرم شدن هوا در فصل تابستان، آبرسانی به مناطق روستایی استان دشوار شده اما با تدابیر لازم به همه مناطق آبرسانی در حال انجام است و مشكلی در این رابطه وجود ندارد.
وی ادامه داد: درحالی كه سال گذشته 40 روستای استان با تانكر آبرسانی می شد، اما با بهره برداری از تعدادی مجتمع های آبرسانی در سال جاری، 10 روستا از نعمت آب لوله كشی بهره مند شدند و 30 روستای دیگر همچنان آبرسانی سیار می شود.
احمدپور تصریح كرد: ماهانه 480 مترمكعب آب از طریق 40 تانكر به چهار روستا در شهرستان اردل و 36 روستا در شهرستان لردگان انتقال داده می شود.
مدیرعامل شركت آبفار چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه به تازگی 2 روستای تشنیز و خراجی شهرستان كیار نیز با كمبود آب مواجه شده است، افزود: با حفر و تجهیز چاه جدید در این 2 منطقه توانستیم كمبود آب را جبران كنیم.
احمدپور خاطرنشان كرد: همچنین در مناطقی دیگر از جمله شهرستان لردگان با اجاره چاه كشاورزی و در شهرستان اردل با انتقال آب از چشمه دزداران از طریق دیزل جنرال موفق به رفع مشكل تامین آب در این مناطق شدیم.
وی به بهره مندی بیش از 300 روستای این استان از آب آشامیدنی سالم و لوله كشی در دولت یازدهم اشاره و جمعیت بهره مند از شاخص های آب آشامیدنی سالم در این روستاها را بیش از 135 هزار نفر در قالب مجتمع ها و طرح های آبرسانی اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، از 754 روستای چهارمحال و بختیاری، 463 روستا زیرپوشش صدور قبض آب است و 600 روستا نیز از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021