۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82638631
T T
۰ نفر

تردد ايمن زوار اربعين از جاده هاي كرمانشاه

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82638631
تردد ايمن زوار اربعين از جاده هاي كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- امسال 500 هزار نفر از طريق مرز خسروي شهرستان قصرشيرين قرار است عازم كربلاي معلي براي مراسم اربعين حسيني (ع) شوند كه تمهيداتي براي تسهيل در تردد اين تعداد زائر به ويژه در حوزه راه ها در قالب رفع نواقص مسيرهاي تردد انديشيده شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين و در 176 كيلومتري غرب كرمانشاه واقع شده است و نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز تا بغداد پايتخت كشور عراق 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا نيز 326 كيلومتر فاصله دارد.
رئيس پليس راه كرمانشاه روز دوشنبه با اشاره به لزوم رفع نواقص جاده هاي استان براي زائران اربعين حسيني (ع) از اجراي طرح شناسايي و رفع اين نواقص در مسيرهاي تردد زوار اربعين حسيني در استان خبر داد و گفت: با همكاري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، محورهاي مواصلاتي تردد زائران اربعين حسيني به سمت مرزهاي خسروي و مهران، مورد بازديد فني كارشناسان پليس راه استان قرار گرفت.
سرهنگ محمد حيدري افزود: در اين بازديدها تمام نواقص موثر در وقوع و شدت وقوع حوادث احتمالي، شناسايي و مكان يابي شد و هم زمان عمليات اصلاح و رفع اين نواقص توسط اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان در حال انجام است.
او هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي ايمني و سهولت در تردد زائران اربعين حسيني اعلام كرد و گفت: مجموعه پليس راه كرمانشاه با همكاري و هم افزايي مناسب با تمام ادارات و ارگان هاي دخيل در امور ايمني و امنيت حمل و نقل و ترافيك از ماه ها قبل در حال تدارك و آماده سازي طرح هاي مورد نياز ماموريت بسيار مهم اربعين است.
وي اظهار كرد: راه هاي استان امسال هم به عنوان مقصد و هم به عنوان محل گذر زائران به ساير استان ها زير بار ترافيك اربعين خواهند رفت كه مي توان گفت پرحجم ترين راه هاي كشور در اين زمينه خواهند بود و اين افتخاري بزرگ براي مردم و مسئولان استان كرمانشاه است و اميدواريم بخوبي از عهده ميزباني آن برآييم.
استان كرمانشاه در مجوع هشت هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي دارد و به دليل وجود 2 مرز رسمي خسروي و پرويزخان، جاده هاي اين استان از جمله پرترافيك ترين محورهاي كشور محسوب مي شود.
هم اكنون به طور ميانگين روزانه 100 مسافر و زائر عراقي از طريق مرز خسروي به ايران و عراق تردد مي كنند.
سال 95 حدود 700 هزار زائر اربعين حسيني با عبور از كرمانشاه خود را به مرز مهران در ايلام رساندند و از آنجا عازم عراق شدند؛ اين آمار در زمان بازگشت به 800 هزار نفر رسيد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون تن جمعيت 371 كيلومتر مرز مشترك با 2 بخش كُردي و عربي كشور عراق دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي