۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82639457
T T
۰ نفر

ويژه برنامه هاي راديو در هفته دولت اعلام شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82639457
ويژه برنامه هاي راديو در هفته دولت اعلام شد

تهران - ايرنا - همزمان با فر رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، شبكه‌هاي مختلف راديويي با توليد و پخش برنامه هاي متنوع اين مناسبت را گرامي مي‌دارند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت صدا، شبكه هاي مختلف راديويي همزمان با فرارسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، ويژه برنامه هاي متنوعي را تدارك ديده‌اند كه تقديم مخاطبان خود مي كنند.

** راديو ايران
«راه شب» عنوان برنامه اي از راديو ايران است كه هر شب از اين شبكه راديويي به روي آنتن مي‌رود.
اين برنامه به مناسبت هفته دولت بامداد شنبه به فعاليت هاي دولت در حوزه نشر و كتاب و فعاليت هاي فرهنگي در كشور، شهادت شهيدان رجايي و باهنر، نقش دولت در حوزه خدمت رساني و ... مي‌پردازد.
گروه ايران و جامعه اين شبكه نيز در برنامه «سلام ايران» كه ساعت 6:35 پخش مي شود، به مناسبت هفته دولت، گفتگو با وزرا را در برنامه خود تدارك ديده است .

** راديو اقتصاد
مجله تعاملي راديويي «نود و هشتي ها» به تناسب موضوع روز به موضوعات روز كارمند، مهمترين اولويت اقتصادي دولت دوازدهم، اقتصاد مقاومتي دولت دوازدهم مي پردازد. اين برنامه گروه اقتصاد و جامعه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 به مدت 85 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.
و نيز در برنامه گفتگومحور «روز از نو» در ايام هفته دولت به مباحثي همچون دولت و تحقق اهداف چشم انداز، دولت منتظر و پاسخگو، دولت و خدمت رساني، دولت و خودباوري، دولت و تكريم فرهنگ ايثار، دولت و مبارزه با ابعاد جهاني تروريسم پرداخته خواهد شد. اين برنامه كاري از گروه كشاورزي شنبه تا پنج شنبه ساعت 06:30 به مدت 85 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

** راديو جوان
برنامه «جوان ايراني سلام» شبكه جوان به مناسبت هفته دولت از دوم تا هشتم شهريور با استانداران استانهاي مختلف كشور در خصوص دستاوردهاي دولت گفت و گو مي كند. اين برنامه كاري از گروه جوان و جامعه شبكه است كه به تهيه كنندگي زهرا يساقي و گويندگي فاطمه صداقتي از ساعت 6:45 صبح به روي آنتن مي رود.
برنامه «موج جووني» شبكه جوان به مناسبت هفته دولت و در راستاي اقتصاد مقاومتي و بيانات مقام معظم رهبري «مدظله العالي» روزهاي پنجشنبه و جمعه 2 و 3 شهريور ماه با فرمانداران و استانداران استان هاي مختلف در خصوص عملكرد و دستاوردهاي دولت گفت و گو مي كند. اين برنامه كاري از گروه جوان و دانش شبكه جوان است كه به تهيه كنندگي عباس پيري و گويندگي حسن اسماعيل پور از ساعت 19پخش مي شود.

** راديو فرهنگ
برنامه 'سمت و سو' به مناسبت هفته دولت، برنامه ويژه اي را در نظر دارد كه در آن به عملكرد دولت در زمينه هاي مختلف خواهد پرداخت. به وزارتخانه ها، نهادها و ارگان هاي دولتي سري خواهد زد و از طرح ها و برنامه هاي دولت جويا خواهد شد. اين برنامه هر روز از ساعت 17 و 30 تا 18 از راديو فرهنگ پخش خواهد شد.
راديو فرهنگ به مناسبت هفته دولت در برنامه هاي مختلف به اين موضوع خواهد پرداخت . يكي از اين برنامه ها 'شنيدني هاي تاريخ' است. در اين برنامه درباره اقدامات دولت ها از گذشته تا كنون خواهيد شنيد. اين برنامه هر روز ساعت 17:15 از راديو فرهنگ پخش خواهد شد.
راديو معارف
برنامه 'براي مردم' برنامه اي است كه به مناسبت هفته دولت طراحي و توليد شده است. اين برنامه كه از دوم شهريور 96 به روي آنتن مي رود در هفت دولت به بررسي عملكرد و اقدامات و فعاليتهاي دولت خواهد پرداخت. بررسي وظايف دولت مطلوب اسلامي از منظر امام و رهبري، ويژگي‌هاي حكومت و دولت اسلامي از منظر امام راحل(ره)، بررسي نقاط قوت و ضعف دولت ها در جمهوري اسلامي و بررسي ويژگي‌هاي شهيدان رجايي و باهنر از منظر امام راحل و رهبر انقلاب، از محورهاي موضوعي اين برنامه است كه با كارشناسي حجج اسلام مصباحي مقدم و آقامحمدي تقديم مخاطبان اين رسانه ديني مي شود.
همچنين به مناسبت هشتم شهريور، سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر، برنامه «براي مردم» به معرفي ويژگي‌هاي شخصيتي اين دو شهيد بزرگوار مي‌پردازد.
برنامه «براي مردم» كاري از گروه رويدادهاي معارفي و اطلاع رساني به سردبيري و تهيه‌كنندگي مهدي كاظمي و اجراي محمد جواد عابديني از دوم شهريور ساعت 17:30 به روي آنتن مي رود.
'كلام امام' نيز ويژه برنامه اي در قالب سخنراني است كه به تبيين ويژگي هاي شخصصتي شهيد باهنر در كلام امام راحل (ره) مي‌پردازد. اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي محمدمهدي ركني ساعت20:40 هشتم شهريور به روي آنتن راديو معارف مي‌رود.
راديو پيام
اين شبكه راديويي نيز بنابر مأموريت ها و اهداف خود به گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و ... در قالب متن ها و موسيقي هاي مرتبط مي‌پردازد.

** راديو تهران
شبكه راديويي تهران برنامه اي با عنوان 'اينجا تهران است' دارد كه دغدغه اش مشكلات و مسائل شهرستان ها و روستاهاي استان تهران است. در هفته دولت با دعوت از فرمانداران به مدت يك هفته در خدمت فرهيختگان راديو تهران خواهد بود. برنامه اينجا تهران است پلي بين مردم و مسئولان استان تهران است. اين كه مردم آگاه باشند در شهر، محله، روستا و منطقه اي كه زندگي مي كنند چه اتفاقي رخ مي دهد. شهروندان ضمن اين كه از يك برنامه راديويي آگاهي و اطلاعات درباره پيرامون خودشان كسب مي كنند مي توانند جهت رفاه حال خودشان در منطقه، شهر و روستاهاي شان پيگير مشكلات و رفع آنها شوند. اينجا تهران است كاري از گروه مديريت و برنامه ريزي شهري راديو تهران است كه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و 30 پخش مي شود.
'ذره بين' برنامه اي گفت وگو محور است كه در اين هفته با حضور فرماندران شهرستان هاي استان تهران و استاندار تهران روي آنتن مي رود.
با حضور مسئولان در اين برنامه درباره موضوع هاي اقتصادي، اجتماعي، خانوادگي و فرهنگي شهرستان هاي استان تهران صحبت مي شود. اين برنامه هر روز از ساعت 11 بيشتر به كنكاش مسائل شهر تهران و آنچه بين شهروندان اتفاق مي افتد مي پردازد كه بيشتر دغدغه شهروندان و مسائل شهر است. پيگيري مطالبات عمومي و جدي شهروندان، فضاسازي مناسب و بسترسازي براي پيشبرد طرح ها و برنامه هاي در حال اجرا در شهرستان ها از دغدغه هاي برنامه اين هفته ذره بين است.

** راديو صبا
اين شبكه راديويي نيز در فواصل برنامه ها و در برنامه هاي زنده به اين مناسبت اشاره كرده و اين ايام را گرامي مي دارد.

** راديو قرآن
برنامه‌هاي نماي نزديك و مهرتابان از دوم تا هشتم شهريور ماه با محوريت هفته دولت به روي آنتن راديو قرآن مي روند.
در برنامه 'نماي نزديك' كه روزهاي زوج از ساعت 16:15 تا 17 به روي آنتن مي‌رود، به بررسي و پيگيري مطالبات جامعه قرآني از وزراي پيشنهادي كه در حوزه قرآن فعاليت مي كنند، همچون وزير آموزش و پرورش، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخته مي شود. گزارش هاي تحليلي از روند بررسي و راي اعتماد به وزرا نيز تهيه و در اين برنامه به سمع شنوندگان مي رسد. در برنامه عصرگاهي 'نماي نزديك' به ارائه گزارش فعاليت هاي قرآني دولت دوزادهم در بخش هاي مختلف از طريق مصاحبه و همچنين ارائه گزارش از برنامه هاي هفته دولت پرداخته خواهد شد.
مجله صبحگاهي 'مهر تابان' نيز كه از ساعت 6:30 تا 8 از شنبه تا چهارشنبه به صورت زنده از راديو قرآن پخش مي شود، در هفته ي دولت با موضوع عاقبت بخيري (كساني كه ايمان مي آورند و اعمال صالح انجام مي‌دهند) به روي آنتن خواهد رفت.
راديو نمايش
سريال راديويي 'من رجايي هستم' در 7 قسمت دوم شهريور ماه ساعت 6:30، 'عكس هاي رئيس جمهور' كه نمايشي تك قسمتي است 8 شهريور ماه ساعت 7:15، سريال راديويي پنج قسمتي'سرخ چون ژاله' چهارم شهريور ماه ساعت 12:00، 'سلول خالي' سريال 6 قسمتي يكم شهريور ساعت 19:15 به مناسبت هفته دولت از راديو نمايش پخش مي‌شود.
راديو ورزش
ويژه برنامه هاي راديو ورزش با عناوين 'هميشه با ورزش' ، 'صبح و ورزش' و 'فرهنگ و ورزش' ، از روز پنجشنبه دوم شهريور تا نهم شهريور و مجموعا به مدت 840 دقيقه به بحث و بررسي موضوعات هفته دولت خواهد پرداخت. در طول اين يك هفته موضوعاتي همچون؛ بررسي عملكرد نهادهاي اجرايي وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش از طريق مصاحبه با معاونين وزارتخانه ها، پيگيري دستاوردهاي تربيت بدني استانها از طريق مصاحبه با مدير كل تربيت بدني استانها و همچنين عملكرد دولت در حوزه ورزش با رويكرد فرهنگي و ورزش همگاني مورد كنكاش و نقد و بررسي قرار مي گيرد.

** راديو گفتگو
'صبح و گفت و گو' كه ساعت 7 صبح از راديو به روي آنتن مي‌رود، به گفت و گو با وزرا و يا معاونين آنها و ارائه عملكرد يك ساله و افق پيش روي وزارتخانه ها مي‌پردازد.
برنامه 'دستاورد' نيز ديگر برنامه راديو گفتگو است كه از سي ام مرداد ماه تا هشتم شهريور ماه ساعت 16 به روي آنتن مي رود. اين برنامه نگاهي به اقدامات و عملكرد دولت در كشور از زبان استانداران هر استان دارد.

** راديو سلامت
ويژه برنامه 'كارنامه' به مناسبت هفته دولت تلاشي از برنامه سازان گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت است كه در اين ايام از ساعت 8:20 به مدت10دقيقه تقديم شنوندگان مي‌شود. برنامه كارنامه در قالب مستند با حضور مسئولان نظام سلامت به موضوعاتي همچون دستاوردهاي حوزه دارو، فناوري‌هاي نوين سلامت، عدالت در سلامت، توريسم درماني و ... مي پردازد. يادآور مي شود، ويژه برنامه كارنامه مي كوشد تا دستاوردهاي جديد حوزه سلامت را در بخش هاي سلامت اجتماعي و خدمات بهداشتي و درماني پوشش دهد.
'نيم نگاه' مجله اي خبري و تحليلي است كه به بررسي موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستي، خانواده، اجتماعي و تغذيه و سلامت مي پردازد. برنامه نيم نگاه روزهاي چهارم، پنجم و هشتم شهريور ماه با حضور كارشناسان از ساعت 12 به مدت 40 دقيقه، به موضوعاتي همچون بررسي دستاوردهاي دولت، راههاي مقابله با قاچاق دارو و تجهيزات پزشكي و كاهش صادرات دارو و افزايش واردات آن، برنامه توسعه ششم در حوزه سلامت خواهد پرداخت.
بر اثر انفجار دفتر نخست وزيري در هشتم شهريور سال 1360، محمد علي رجايي رئيس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزير به شهادت رسيدند.
به همين مناسبت از دوم تا هشتم شهريور ماه هفته دولت نامگذاري شده است.
فراهنگ ** انتشار: اميد غياثوند