۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82641356
T T
۰ نفر
وجه فرهنگي و اجتماعي شوراها بر وجوه ديگر آن ارجحيت دارد

تهران- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران با بيان اينكه برخي تصور مي كنند وظيفه شورا تنها رسيدگي به امور عمراني شهر است گفت: وجه اجتماعي و فرهنگي شورا بر ديگر وجوه و ظايف آن ارجحيت دارد.

به گزارش ايرنا، سيدشهاب الدين چاوشي روز چهارشنبه در آئين تحليف و آغاز بكار منتخبين پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستاي شهرستان قرچك كه با حضور قائم مقام وزير كشور برگزار شد با بيان اينكه اعتماد مردم، سرمايه بزرگ اجتماعي براي شوراها است، افزود: شوراها بايستي در راستاي كاهش و رفع معضلات و آسيب هاي اجتماعي كه بارها مورد تأكيد رهبري نيز قرار گرفته، عمل كنند.
وي يادآور شد: دوره رقابت و انتخابات تمام شده و همگي وظيفه واحدي در خدمت به مردم و حفظ اعتماد آنها داريم.
معاون سياسي و اجتماعي استانداري تهران از منتخبين شوراها خواست خيرخواه يكديگر باشند و تصريح كرد: مسئولان در قبال يكديگر مسئوليت دارند، بايد با پرهيز از مچ گيري، مراقب يكديگر باشند تا مبادا از مسير خدمت منحرف شوند.
چاوشي در بخش ديگري از سخنان خود از شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان بازوان توانمند دولت براي رفع مشكلات ياد و تاكيد كرد: بدون حضور شوراها توفيقات دولت اندك خواهد بود.

* نقش اعضاي شوراها كمتر از مدعي العموم نيست
معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران با بيان اينكه نقص و نقض قوانين دو مشكل عمده پيش روي امور شوراها است، ادامه داد: اعضاي شوراهاي شهر و روستا بايد براي رفع اين مشكلات پيش قدم شوند و پيشنهادات خود را در اين زمينه مي توانند در قالب طرح به مجلس و يا از طريق دولت در قالب لايحه ارائه كنند.
وي با اشاره به اينكه نقش اعضاي شوراها كمتر از مدعي العموم نيست، افزود: به همين دليل اعضاي شورا بايستي با صلابت در مقابل نقض قانون بايستند.
چاوشي بر استفاده از ظرفيت هاي شوراهاي شهر و روستاي استان تهران تأكيد كرد و گفت: آموزش اعضاي شوراها در دستور كار استانداري قرار گرفته و اين مهم عملياتي شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود 2 عنصر سلامت و كارآمدي مديران را از مسائل مهم در اداره كشور عنوان كرد و گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران نظام شايستگان است پس اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد در انتخاب دهياران و شهرداران دقت كافي داشته باشند.
پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا امروز فعاليت رسمي خود را آغاز كردند.
مراسم آغاز بكار شوراهاي اسلامي شهرستان ورامين نيز با حضور قائم مقام وزير كشور و معاون سياسي استاندار تهران برگزار شد.
خبرنگار: سيدحسن ميري - انتشار دهنده: محسن فتاحي
تهرام/9343/7243**1625