۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۵۳
کد خبر: 82641689
T T
۰ نفر

تهدیدهای ترامپ بازارهای مالی آمریكا را متزلزل كرد

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۵۳
کد خبر: 82641689
تهدیدهای ترامپ بازارهای مالی آمریكا را متزلزل كرد

تهران – ایرنا – تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به تعطیلی دولت به منظور صرفه جویی و تامین هزینه ساخت دیوار در مرز مكزیك، بازارهای مالی این كشور را متزلزل كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تهدیدهای ترامپ باعث شد تا شاخص سهام «داو جونز» حدود 0.3 درصد كاهش پیدا كند. همچنین سهام S&P حدود 0.25 درصد و نزدك (Nasdaq) 0.32 درصد كاهش یافت.
این تهدید همچنین بر تلاش های كنگره برای افزایش سقف بدهی های دولت سایه انداخته است. تحلیل گران وال استریت می گویند : كنگره تا دوازده روز كاری دیگر فرصت دارد تا سقف بدهی ها را افزایش دهد.
ترامپ تهدید كرده است درصورتی كه كنگره با تامین بودجه ساخت دیوار در مرز مكزیك موافقت نكند، دولت تعطیل خواهد شد. وی در سخنانی در فینیكس گفت: برای ساختن دیوار، حاضریم دولت را تعطیل كنیم. می خواهیم این دیوار را حتما بسازیم. مردم آمریكا به كنترل مهاجرت رای دادند.
ساخت دیوار برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریكا جزو محورهای مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود.
تعطیلات تابستانی اعضای كنگره به زودی تمام می شود و اولین ماموریت آنها پس از این تعطیلات افزایش سقف بدهی هاست. كنگره باید تا اول اكتبر (9 مهرماه) طرح اولیه بودجه مالی سال آینده را تصویب كند. یكی از بحث های مربوطه در این مورد آن است تا سقف دریافت بدهی افزایش دهد. اگر دولت نتواند مجوزی در این باره دریافت كند قادر به دریافت وام و بدهی نخواهد بود و تعطیل خواهد شد.
آژانس اعتبارسنجی «فیچ/ Fitch» امروز چهارشنبه اعلام كرد : اگر سقف بدهی ها در زمان مناسب افزایش نیابد، در جایگاه اعتباری آمریكا بازنگری خواهد كرد.
شبك**9423**1392**انتشار : ابوالفضل بابایی