۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۷
کد خبر: 82647447
T T
۰ نفر

خبرهای كوتاه استان یزد (3)

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۷
کد خبر: 82647447
خبرهای كوتاه استان یزد (3)

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان یزد گفت: تعداد سمن های موجود در این استان در حوزه جوانان به هیچ وجه راضی كننده نیست و باید برای تشكیل تشكل های جدید اقدام بعمل آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد طالبی روز سه شنبه در دیدار اعضا مجمع سازمان های مردم نهاد یزد افزود: هم اكنون 35 سمن جوانان مجوز دار در حال فعالیت هستند و 10 سمن نیز درخواست مجوز دادند كه در حال بررسی و صدور مجوز هستیم.
وی ادامه داد: مجمع سمن های جوانان یزد باید تلاش كنند با فرهنگ سازی جوانان را به ایجاد سمن و فعالیت در حوزه های مختلف ترغیب كنند و نیز تلاشمان این است تا بستر مناسبت تری برای فعالیت جوانان در قالب سمن ها فراهم شود.
این مسئول اظهار داشت: مجمع سازمان های مردم نهاد در تصمیم سازی حوزه جوانان استان یزد نقش ارزنده ای دارد و در اصل زبان گویا طیف وسیعی از جوانان استان است.
طالبی ، هویت بخشی به نقش جوانان در جامعه را لازمه قوام بخشیدن به پروژه مطالبه گری ارزیابی كرد و گفت: خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید برون سپاری كارها و واگذاری امور به مردم و به خصوص جوانان است كه حمایت های گسترده ای از فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز صورت گرفته است.
وی تصریح كرد: امیدوارم مجمع سمن های جوانان استان به عنوان یك تشكیلات بینابینی و عمومی بین دولت و سازمان‌های مردم نهاد، بتوانند فعالیت كنند و تأثیرگذار باشد.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشكار سازناندهی شده زیر پوشش بیمه ورزشی دارد.
7536/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**
irnayazdd@
***
امام جمعه مهریز گفت: ستاد نماز جمعه باید با انجام برنامه های فرهنگی زمینه حضور گسترده مردم و بخصوص جوانان را در این آیین عبادی سیاسی فراهم كند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه در جلسه ستاد نمازجمعه مهریز افزود: برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مناسب در جلب و جذب مردم و جوانان به نمازجمعه بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: حضور گسترده مردم و جوانان در نمازهای جمعه تبلور عینی وحدت اسلامی آحاد مردم است و نقش مهمی در شكست توطئه های دشمنان دارد.
امام جمعه مهریز خاطر نشان كرد: فراهم كردن زمینه حضور جوانان مومن و ولایتمدار در نمازهای جمعه باید همواره مدنظر مسئولان و عوامل ستاد باشد.
محی الدینی گفت: واگذاری برخی از امور ستاد نمازجمعه و فعالیت ها به جوانان علاقمند از مسائلی است كه باید همواره جدی گرفته شود.
همچنین سید هدایت بنی فاطمه رییس ستاد نمازجمعه مهریز گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در ماه های اخیر در بخش های مختلف ارائه داد.
مدیران فرهنگی شهر مهریز هم به طرح دیدگاه های خود در زمینه برگزاری هرچه باشكوهتر نمازجمعه در این شهرستان پرداختند.
از سال 1359 نمازجمعه در مهریز اقامه می شود و حجت الاسلام محی الدینی بعد از دو امام جمعه متوفای این شهر شامل مرحوم حسینی منش و برهان سومین امام جمعه محسوب می شود.
مركز شهرستان مهریز در 30 كیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7541/ خبرنگار: ندا سبحان زاده**
irnayazdd@
***
رئیس اداره بهزیستی اردكان گفت: طرح آگاهی سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در این شهرستان اجرایی شد.
امیرولی عضدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سالمندان در جامعه امروز از گروه های بزرگ اجتماعی به شمار می آیند كه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین خدمات بهداشتی، درمانی را به خود اختصاص می دهند.
وی اضافه كرد: با افزایش سن، ظرفیت كاركردی اندام های بدن كاهش یافته و بیماری ها در این دوران افزایش می یابد و این امر به تدریج خوداتكایی و كیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می دهد.
عضدزاده یكی از مهمترین راهكارها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یك زندگی سالم و موفق در این دوران را ، آموزش سالمندان و خانواده های درخصوص نیازها و مسائل دوران سالمندی با بهره گیری از ابزارهای مختلف آموزش دانست.
این مسئول افزود : در همین راستا اداره بهزیستی شهرستان اردكان با همكاری موسسه غیر انتفاعی باران ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی ویژه افراد سالمند (افراد بالای 60 سال) و افراد میانسال (افراد 60-45 سال) شهرستان نموده است.
وی تصریح كرد: عناوین دوره های آموزشی برگزارشده شامل سكته مغزی، بیماری قلبی عروقی، استئوپروز (پوكی استخوان) ، استئوآرت ، دیابت و سقوط در سالمندی می باشد و تا كنون بیش از 70 نفر از سالمندان اردكانی در این دوره ها شركت كرده اند.
بر اساس آخرین سرشماری سال 1395بیش از 9 و سه دهم درصد از جمعیت شهرستان اردكان را سالمندان 60 ساله و بالاتر تشكیل می دهند.
اردكان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن در 60 كیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 مژگان دشتی
***
مدیركل بیمه سلامت استان یزد در جمع كارمندان این اداره كل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر ویژگی كارمندانی كه در ساختار اداری نظام مقدس جمهور اسلامی ایران كار می كنند خدمت به ارباب رجوع با روی گشاده و برخورد خوب است.
محمد دریجانی اظهار داشت : نام گذاری روز كارمند در تقویم و هفته دولت برای ارج نهادن به وظایف و خدمات كارمندان است كه با تمام وجود در خدمت به مردم شریف ایران تلاش می كنند كه كارمندان سازمان بیمه سلامت ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
**
روابط عمومی مركز فرهنگی مبشران غدیر اعلام كرد: امسال همانند سال های گذشته 24 عنوان برنامه شامل مسابقات مختلف فرهنگی، همایش، سرود، نمایش خیابانی، جشنواره، جشن‌های مختلف و غیره به مناسبت ایام امامت و ولایت در استان برگزار می‌شود.
برپایی ایستگاه های مبشران غدیر، جشن ترنم غدیر، جشن بزرگ مرتضی علی (ع)، جشنواره ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، نمایش خیابانی، نورافشانی، سرود خیابانی، طرح میثاق با غدیر، افتتاح جلسات خانگی نهج البلاغه، پیام‌بران پیامبر و پویش 'من نهج‌البلاغه می‌خوانم' از جمله این برنامه ها است.
***
معاون توسعه،مدیریت و منابع بیمه سلامت استان یزد در نشست
كارگروه و هم اندیشی شركت های خدمات رسان در خصوص ساماندهی نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان با اشاره به تعامل خوب استانداری با شركت های خدمات رسان گفت: فرایندی كه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان واگذار نموده از لحاظ اهمیت در جایگاه ویژه ای برخوردار است كه قابل مقایسه با دیگر خدمات دفاتر پیشخوان نمی باشد.
علیرضا واعظ افزود: دفترچه بیمه سلامت مانند چك سفید امضاء است كه می توان میلیاردها تومان هزینه درمانی برای سازمان به واسطه آن ایجاد كرد و اهمیت فرایند واگذار شده بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان را نشان می دهد.
2088 دانشی
***
مسئول ثبت نام و اعزام حج و زیارت استان یزد گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده 480 نفز از زائران یزدی در روزهای دوم و ششم شهریور ماه برای حضور در آیین معنوی عرفه به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
سید علی محمد حسینی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: این تعداد زائر یزدی در قالب 12كاروان هوایی و زمینی به عتبات عراق اعزام شدند.
وی افزود: علاوه بر اعزام در ایام عرفه ، یكهزار و 840 نفر در مجموع در قالب 46 كاروان كه 36 كاروان هوائی با 9 سوتی پرواز از فرودگاه شهید صدوقی و 10كاروان زمینی برای متقاضیان اعزام به عتبات در نظر گرفته شده است .
حسینی پور خاطر نشان كرد: در این دوره از اعزام ها نیز تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان به سفر زیارتی عتبات اعزام شدند .
این مسوول از اعزام دو پرواز هوائی در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته خبرداد و تصریح كرد: مجموعا' 320 نفر زایر هر هفته در قالب هشت كاروان با اقامت 7، 10 ، 11 شبه از فرودگاه شهید صدوقی یزد به فرودگاه نجف و بالعكس از بغداد به یزد و نیز به صورت زمینی انجام می شود.
مسئول عتبات حج و زیارت یزد تصریح كرد: ثبت‌ نام برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی از اول شهریور ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
این مسئول خاطرنشان كرد: در پنج ماهه امسال هفت هزار و 725 زائر در قالب 124كاروان شامل 109كاروان هوایی و 15 كاروان هوایی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
7540/ 6197 خبرنگار: كارگر** انتشار: فلاح