۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82647486
T T
۰ نفر

هفت طرح گردشگري در آستارا به بهره برداري رسيد

۷ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82647486
هفت طرح گردشگري در آستارا به بهره برداري رسيد

آستارا - ايرنا - به مناسبت هفته دولت، هفت طرح گردشگري با حضور مسئولان استاني و محلي در شهرستان آستارا به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان عصر دوشنبه در آئين افتتاح همزمان اين طرح ها در دهكده حيران آستارا گفت: براي احداث و آماده سازي زيپ لاين، استخر قايق سواري و سرسره دهكده گردشگري حيران، مركز اطلاع رساني خدمات گردشگري پايانه مرزي گمرك، 2 واحد اطلاع رساني گردشگري در ورودي شهر آستارا و يك مجتمع پذيرايي در دهستان ويرموني با اشتغالزايي 36 نفر، 25 ميليارد و 540 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
رضا عليزاده اضافه كرد: دفتر اطلاع رساني مستقر در مرز آستارا بيشتر در حوزه گردشگري سلامت فعاليت مي كند و واحدهاي درماني استان گيلان مي توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وي با اشاره به اينكه روزانه حدود 2 هزار تبعه خارجي از مرز آستارا وارد كشور مي شوند، اظهار كرد: اگر اتباع خارجي در بدو ورود در گمرك آستارا به درستي راهنمايي و هدايت شوند، در رونق گردشگر درماني استان موثر خواهد بود.
عليزاده با اشاره به اينكه آستارا از قابليت خوبي براي سرمايه گذاري در حوزه گردشگري برخوردار است، تصريح كرد: شاهد رونق مناطق گردشگري اين شهرستان هستيم و اميدواريم با سرمايه گذاري بخش خصوصي، ظرفيت هاي گردشگري آستارا را بهتر معرفي كنيم.
يونس رنجكش فرماندار آستارا نيز گفت: استيل، نوار ساحلي و ديگر جاذبه هاي گردشگري آستارا نقش مهمي در جذب گردشگر دارند و بايد از آن به نحو شايسته اي استفاده كرد.
وي افزود: آستارا تنها مرز زميني گيلان با خارج است و توسعه همه‌ جانبه اين شهرستان، توسعه استان را در پي خواهد داشت و طرح هاي گردشگري افتتاح شده در آستارا در جذب و ماندگاري گردشگران داخلي و خارجي تاثير خواهد داشت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان، جزو 20 شهر گردشگر پذير ايران است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007