۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82648137
T T
۰ نفر
مرزبانان كردستان 187ميليارد ريال كالاي قاچاق كشف كردند

سنندج- ايرنا- فرمانده مرزباني كردستان گفت: ارزش كالاهاي قاچاق كشف شده در پنج ماه گذشته از ابتداي سال جاري در نوار مرزي استان از مرز 187 ميليارد ريال گذشت و ماموران در اين ارتباط موفق به دستگيري 101 قاچاقچي شدند.

سردار 'كيومرث شيخي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي كنترل و رصد مرزهاي استان، مرزبانان در اين مدت در چند ماموريت اطلاعاتي و عملياتي 12 ميليون و 781 هزار و 700 نخ سيگارت خارجي، 295 هزار و 567 قلم لوازم آرايشي بهداشتي را كشف و ضبط كردند.
به گفته وي، در اين مدت كشف 125هزار و 627 ثوب البسه و هشت هزار و 747 دستگاه گوشي تلفن همراه از ديگر اقدامات شاخص مرزباني استان در پنج ماه گذشته بود.
وي در ادامه به كشف بيش از 44 هزار و 240 ليتر مواد سوختي در بازرسي از محموله هاي مرزي در ماه هاي گذشته اشاره و اضافه كرد: با توجه به اينكه خروج مواد سوختي از كشور موجب اختلال در نظام اقتصادي مي شود، مرزبانان با شدت با قاچاق كالا و سوخت برخورد مي كنند.
وي افزود: در اين مدت 101 قاچاقچي دستگير و 70 دستگاه خودرو و موتورسيكت نيز توقيف شده است.
وي ضمن تقدير از همكاري مرزنشينان با مرزبانان در كنترل نوار مرزي، اظهار كرد: يكي از عوامل اصلي رونق اقتصادي مناطق مرزي استقرار امنيت در اين مناطق است و پايداري امنيت در مرزها تاثير مستقيم بر اقتصاد و وضعيت معيشتي مرزنشينان دارد، بنابراين همه بايد براي تثبيت امنيت در اين مناطق همت كنيم.
وي با اشاره به فعاليت 2 بازارچه رسمي باشماق مريوان و سيرانبند بانه در استان، اظهار كرد: علاوه بر بازارچه هاي رسمي، مرزنشينان مي توانند با اخذ كارت تردد در گذرهاي مرزي موقت با حفظ عزت و كرامت در چارچوب مقررات فعاليت اقتصادي داشته باشند و امرار معاش كنند.
فرمانده مرزباني كردستان به نقش مرزباني در زمينه مقابله با قاچاق كالا و تحقق شعار سال 96 'اقتصاد مقاومتي و توليد، اشتغال' اشاره كرد و افزود: نه تنها در سال جاري بلكه در تمامي ادوار نظام مقدس جمهوري اسلامي، مرزباني تلاش مي كند كه با مقابله جدي با قاچاق كالا، به توليد داخلي كمك كند و اجراي موفق اقتصاد مقاومتي در گرو مقابله جدي با پديده قاچاق كالا و ارز است.
كردستان در قسمت غربي ايران واقع شده و 227 كيلومتر از مرز ايران و عراق در اين استان قرار دارد. بانه، مريوان و سروآباد سه شهرستان مرزي كردستان است.
**خبرنگار: حسن حسين زاده / ** انتشار دهنده: اميد بهمني
3034/6108