۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82650896
T T
۰ نفر
افتتاح بیش از 370 میلیارد ریال طرح در حوزه فناوری اطلاعات كهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا- افزون بر 370 میلیارد ریال طرح‌های حوزه زیرساخت فناوری و مخابراتی روز پنجشنبه در آیینی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات كهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: نصب و راه‌اندازی 39 ایستگاه «بی. تی. اس» با قابلیت نسل سه و چهار و 25 سایت نسل 2 و توسعه نسل‌های 2، 3 و 4 و شبكه ثابت نسل 4 از مهمترین طرح‌های افتتاحی در حوزه ارتباطات سیار، مخابرات و حوزه‌های زیرساختی بوده است.
جواد غلامپور تصریح كرد: اجرای 16 كیلومتر فیبر نوری، تجمیع مركز دیتا، كنترل كافوی شبكه به تعداد 88 دستگاه، راه اندازی پست بانك در مناطق سرآسیاب و یوسفی شهرستان بهمئی و راه اندازی شركت پستمن از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی در این استان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات بوده است.

** اشتغالزایی رویكرد مهم وزارت ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در جمع خبرنگاران یكی از رویكردهای اساسی این وزارتخانه را اشتغالزایی دانست و گفت: راهكار تحقق این مهم نیز به اعتماد و تقویت بخش خصوصی به معنای واقعی استوار است.
آذری جهرمی تأكید كرد: ‌اینك سهم اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در كشور كمتر از 2 دهم درصد است كه بر اساس هدف‌گذاری این رقم تا پایان دولت دوازدهم باید به بالای یك ونیم درصد برسد.
وی اتصال بیش از 90 درصد روستاهای كشور به شبكه تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت را از دیگر اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دولت دوازدهم ذكر كرد.
آذری جهرمی تأكید كرد: هم‌اینك بیش از 23 هزار روستا از مجموع 34 هزار روستای بالای 20 خانوار كشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه از شب گذشته وارد كهگیلویه و بویراحمد شده علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های حوزه زیرساختی و مخابراتی در استان چند طرح كشاورزی و گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری افزون بر 50 میلیارد ریال را نیز افتتاح كرد.
شركت در نشست شورای اداری و دیدار با مدیران و فعالان بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های سفر یك‌روزه آذری جهرمی به استان كهگیلویه و بویراحمد بوده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110