۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82652433
T T
۰ نفر

كاروان های ایرانی جمرات سه گانه را رمی كردند

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82652433
كاروان های ایرانی جمرات سه گانه را رمی كردند

تهران-ایرنا- كاروان های ایرانی در دومین روز اقامت درمنا درادامه مناسك حج، جمرات سه گانه (صغری ، وسطی، كبری) را امروز رمی كردند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج ، كاروان های زائران ایرانی بعد از نماز صبح امروز (یازدهم ذی الحجه) با خروج از چادرهای خود در مسیرهای از پیش اعلام شده به سوی جمرات حركت كردند .
رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: تمام كاروان های حجاج ایرانی با نظم خاصی به جمرات عزیمت كردند و به حمدالله پس از رمی جمرات سه گانه با آرامش به چادرهای خود بازگشتند.
مشاهدات خبرنگاران اعزامی ستاد خبری بعثه مقام معظم رهبری نیز حاكیست: در محل رمی جمرات ازدحام جمعیت زوار در حد معمول بود و زائران ایرانی در كنار زائران دیگر كشورها براحتی توانستند رمی سه گانه را انجام دهند.
در مسیرهای منتهی به جمرات نیز حركت زوار طبیعی و روان بود و در طول مسیر نیروهای امدادی سازمان حج وزیارت زائران را برای عزیمت به جمرات و بازگشت به چادرهای خود راهنمایی می كردند.
برپایه این گزارش ، كاروان های زائران ایرانی كه دیروز اولین مرحله از رمی جمرات را انجام داده بودند امروز در فضایی آرام و در حالیكه دعا در زیر لب زمزمه می كردند به طرف جمرات در حركت بودند.
از نكات قابل ذكر امسال استفاده از سیستم آبپاش در طول مسیر خیمه های زائران از منا تا جمرات است كه در تلطیف گرمای هوا و خنك شدن زائران تاثیر خوبی داشته و نیروهای امدادی نیز با آب پاش های دستی آب خنك بر روی زائران می پاشند.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص رمی جمرات در روز دوازدهم ذی الحجه نیز گفت: انشاءلله فردا ( یكشنبه) حجاج ایران در دو بخش به جمرات عزیمت می كنند؛ بخش اول از ساعت 5 صبح تا ساعت 9 صبح خواهد بود ، این گروه بعد از رمی، به خیمه های خود باز می گردند تا بعد از اذان ظهر با اتوبوس به هتل محل اقامت خود منتقل شوند.
آقای محمدی كه در راس مركز كنترل عملیات بر كیفیت تقسیم بندی كاروان های حجاج به جمرات نظارت مستقیم دارد، با اشاره به حضور حدود 15 هزار زائر اهل سنت در حج امسال افزود: بخش دوم كاروان هایی هستند كه از ساعت 3 بعد از ظهر فردا یكشنبه به جمرات عزیمت خواهند كرد، اكثر این گروه را حجاج اهل سنت كشورمان تشكیل می دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص بازگشت حجاج به مكه گفت: فردا یكشنبه عملا از ظهر ایام تشریق كه سخت ترین بخش اجرایی حج است پایان می پذیرد و انشاءلله از ظهرفردا به بعد حجاج به هتل ها منتقل می شوند.
اجتمام*1933* 1418
دریافت: بهروز سلطانیان ** ناشر: مریم برزآبادی
۰ نفر