۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82653334
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: جشن هاي عيد غدير باشكوه برگزار شود

قم - ايرنا - آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد ضمن تاكيد بر برگزاري باشكوه جشن هاي عيد غدير در كشور گفت: غدير واضح‌ترين دليل امامت و پايه ولايت است كه بايد بدون اهانت به مقدسات ديگران در زمينه معرفي اهميت غدير برنامه ‌ريزي شود.

به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، وي روز يكشنبه در نخستين درس خارج فقه خود در سال تحصيلي جديد در مسجد اعظم قم، با بسيار مهم دانستن مساله غدير در اسلام افزود: با وجود اهميت و جايگاه بسيار بالاي غدير به عنوان پايه ولايت ولي متاسفانه تا كنون اهميت لازم به آن داده نشده است كه بايد ويژه برنامه هاي جشن اين روز عظيم به شكل باشكوهي برگزار شود.
آيت الله مكارم شيرازي با تجليل از برنامه ريزي براي برگزاري راهپيمايي جشن غدير در قم گفت: تلاش هايي براي ايجاد موج جديد در جشن هاي غدير توسط برخي دلسوزان صورت گرفته از جمله برنامه ريزي براي برگزاري راهپيمايي جشن غدير از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد جمكران كه اقدام ارزشمندي است و براي فرهنگ سازي اين اقدام مبارك، بنده نيز در حد توان در بخشي از اين راهپيمايي حضور پيدا مي‎كنم.
وي ابراز اميدواري كرد: بايد اين حركت مبارك فرهنگي در برگزاري جشن راهپيمايي عيد بزرگ غدير در شهرهاي ديگر كشور نيز به رسمي نهادينه شده تبديل شود تا غدير هيچگاه از حافظه مسلمانان پاك نشود.
از عيد سعيد قربان(10 ذي الحجه) تا عيد سعيد غدير خم(18 ذي الحجه) به عنوان دهه ولايت در كشور نامگذاري شده است.
مراسم پياده روي جشن عيد غدير، با عنوان «غدير تا ظهور» عصر روز غدير(18 شهريورماه جاري) در قم برگزار مي شود.
7404/ 1175 تنظيم كننده: محمد زماني راد ** انتشار: رضا عليمحمدي