۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82653517
T T
۰ نفر
یك مسئول وزارت ارشاد: صنعت چاپ از پرداخت مالیات معاف شود

شهركرد- ایرنا- معاون اداره ‌كل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار معافیت صنعت چاپ از پرداخت مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش ایرنا، علی اكبر ابراهیمی روز یكشنبه در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ چهارمحال و بختیاری در مجتمع غدیر شهركرد افزود: براساس قانون باید فعالیت های فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات مستقیم معاف باشند، ولی تاكنون این قانون در خصوص صنعت نشر و چاپ اجرایی نشده است.
به گفته وی، در این زمینه انتظار است وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز همكاری لازم را برای تحقق معافیت مالیاتی در حوزه چاپ و نشر داشته باشد.
وی گفت: قانون به صورت شفاف و روشن اشاره كرده است، آن دسته از فعالیت هایی كه در زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند از پرداخت مالیات معاف هستند، اما در این بین برخی دستگاهها برای دریافت مالیات از این فعالیت ها تفسیر به رای می كنند.
معاون اداره ‌كل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در تمام جهان چاپ تنها 5 درصد از نشر را به خود اختصاص داده است، گفت: چاپ فقط نشر نیست، بلكه بحث چاپ الكترونیك اكنون جایگزین چاپ سنتی شده است و بخش مالیات و صنعت و معدن باید به این مساله برای تحقق معافیت مالیاتی توجه كند.
معاون اداره ‌كل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران در حوزه چاپ و نشر به دستاوردهای مطلوبی دست یافته است و اكنون در بخش لیبل (برچسب) چاپخانه های ایران بی نیاز از واردات هستند و حتی بخشی از آن را صادر می كنند.
به گفته وی، در دولت یازدهم اجازه ورود كارت های الكترونیكی به كشور گرفته شد و اكنون در كشور 8كارگاه اقدام به تولید این كارت ها می كنند كه در صنعت بانكداری الكترونیك كاربرد فراوان دارد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اكنون 102چاپخانه در صنعت چاپ و نشر استان فعال است.
جواد كارگران دهكردی افزود: از این تعداد 35 چایخانه به صورت افست، 36 مورد به صورت دیجیتال و چایخانه های خاص و دیگر مدل ها فعالیت دارند.
به گفته وی، صنعت چاپ از مهمترین صنایع پر اهمیت است و در این استان از توسعه مطلوبی برخودار بوده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
۰ نفر