موسسه تنظيم نشر و حفظ آثار امام(ره) تخصصي ترين نهاد فرهنگي كشور است

تهران - ايرنا - معاون فرهنگي هنري و ارتباطات موسسه تنظيم نشر و حفظ آثار امام خميني(ه)، هدف از تاسيس اين موسسه را ترويج و احياي انديشه و نام حضرت امام(ره) به ويژه همراهي با اقتضائات زمان دانست و آن را تخصصي ترين نهاد فرهنگي كشور توصيف كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت الاسلام علي كمساري روز چهارشنبه در نشست خبري، موسسه تنظيم نشر و حفظ آثار امام خميني(ه) را تنها مرجع رسمي كارشناسي آثار حضرت امام(ره) عنوان كرد و افزود: گسترش و ماموريت موسسه با توجه به حجم كاري افزايش بي شماري داشته است.
وي گفت: 17 شهريور - سال 67 - سالروز تاسيس موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) است و در اين روز حضرت امام(ره) موافقت خود را براي تاسيس اين بنياد فرهنگي، هنري، علمي و پژوهشي اعلام كردند.
كمساري با بيان اينكه موسسه مصوبه مجلس شوراي اسلامي را گرفته است، افزود: تخصصي ترين مركز در كشور طي 30 سال گذشته اين نهاد فرهنگي است.
وي گفت: فعاليت هاي اين موسسه به چاپ و نشر كتاب ختم نمي شود، بلكه اين نهاد فرهنگي در راستاي ترويج انديشه هاي حضرت امام(ره) و همچنين بازنشر آن براي نسل هاي آينده به خصوص جوانان دانشگاهي، اساتيد و محققان منبع بسيار موثري براي تاريخ انقلاب اسلامي ملت ايران است.
معاون فرهنگي و هنري موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) افزود: حوزه ترويج انديشه هاي حضرت امام(ره)، شامل شوراهاي هنري متعددي است كه از آن جمله مي توان به شوراي شعر، فيلم و موسيقي و همچنين ديگر توليدات فرهنگي هنري در راستاي جريان سازي انقلاب اسلامي نام برد.
وي ادامه داد: برپايي جشنواره هاي موسيقي، جمع آوري سه هزار شعر و ارسال آن به دبيرخانه جشنواره شعر و تجليل از شاعران برتر و از سوي ديگر برگزاري جشنواره فيلم روح الله را مي توان از جمله آثار توليدي در حوزه سينما بيان كرد كه در خرداد ماه گذشته برگزار شد.
كمساري گفت: در حوزه موسيقي نيز مي توان به اجراي سمفوني روح الله اشاره كرد و در حوزه كتاب نيز مي توان انتشار اثار ماندگار امام(ره) مانند صيحفه و چهل حديث را نام برد كه با استقبال فراواني در داخل و خارج از كشور روبرو شده است.

** انديشه هاي امام(ره) همواره اميد آفرين و راهگشا بوده است
معاون پژوهشي موسسه تنظيم و نشر اثار امام خميني(ره) نيز در اين نشست خبري گفت: انديشه هاي امام(ره) همواره پويا، رهگشا و اميد آفرين بوده و خواهد بود و با اين انديشه مي توان مهمترين مسايل كشور و جامعه امروز را پاسخ داد.
علي داستاني افزود: بازخواني سيره حضرت امام(ره) يك ضرورت تاريخي است كه جوانان حال و آينده كشور مي توانند انديشه هاي آن بزرگوار را سرلوحه كارهاي فردي و جمعي خود قرار داده تا جامعه اي مطلوب داشته باشيم.
فراهنگ ** 1085 ** 1417 ** خبرنگار: سيدمهدي حسيني * انتشار: اميد غياثوند