۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82658265
T T
۰ نفر
طرح تفكيك زباله در پنج روستاي شهرستان جويبار كليد خورد

ساري - ايرنا - طرح تفكيك زباله از مبدا و آموزش روستائيان در اين زمينه در پنج روستاي بخش مركزي شهرستان جويبار از روز پنجشنبه با حضور مسئولان استاني و محلي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، واسوكلا ، سروكلا ، ديوكلا اليمون ، شوركا و پهناب محله روستاهائي است كه اين طرح را كليد زده اند و در آينده در ديگر روستاهاي شهرستان هم اجرائي خئاهد شد.
بخشدار مركزي جويبار در مراسم آغاز اجراي اين طرح گفت كه روزانه 70 تن زباله در شهرستان جويبار توليد مي شود كه 30 تن آن مربوط به روستاهاست.
محمد مدانلو يكي از اهداف اجراي طرح تفكيك زباله در روستاها را حفاظت از طبيعت و زندگي سالم روستائي برشمرد و گفت كه همچنين اجراي اين طرح سبب كاهش توليد زباله خواهد شد.
بخشدار مركزي جويبار تغيير الگوي مصرف خانوارها بويژه در مناطق روستايي و استفاده از ظروف يكبار مصرف قابل بازيافت را يكي از عوامل افزايش توليد زباله در روستاها برشمرد.
مدانلو با اشاره به اينكه در اين طرح نحوه تفكيك زباله از مبدا به زنان روستايي آموزش داده مي شود ، گفت كه اجراي اين طرح همچنين كمك به اقتصاد خانوارها هم از طريق توليد زباله و هم تفكيك و فروش آن خواهد بود.
تفكيك زباله از مبدا و آموزش به روستائيان يكي از برنامه هاي دولت تدبير و اميد در چارچوب طرح روستاي سبز است كه قرار است امسال در يكصد روستاي استان اجرايي شود.
شهرستان جويبار 76 روستا دارد كه 41 روستا با 22 هزار نفر جمعيت در بخش مركزي اين شهرستان واقع است .
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرائي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7334/1654