۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82659828
T T
۰ نفر
گردشگري برخلاف نفت يك صنعت پايدار است

تهران- ايرنا- معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: صنعت نفت داراي مشكلاتي مانند تغيير قيمت است اما گردشگري، يك صنعت پايدار محسوب مي شود.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، علي‌اصغر مونسان در مراسم اختتاميه نمايشگاه آثار نگارگران معاصر كه با حضور محمود فرشچيان استاد نگارگري ايران، بهمن نامورمطلق معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث‌فرهنگي، جمعي از مديران اين سازمان و هنرمندان و نگارگران برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم هنر، بهترين ابزار انتقال مفاهيم است.
وي افزود: درحالي‌كه بسياري از مفاهيم را از راه هاي غير هنري نمي‌توان منتقل كرد، هنرمندان با زبان هنر به خوبي مي‌توانند اين مفاهيم را انتقال دهند.
مونسان گفت: هنر و هنرمند هر دو فاخرند و كشور ما با هزاران سال قدمت و سابقه فرهنگي‌تاريخي مملو از هنرمنداني است كه آثار متعدد آن‌ها در جاي‌جاي كشور به‌نمايش درآمده است.
وي افزود: هنر اين هنرمندان، كشور ما را نسبت به ديگر كشورها فاخر كرده است و بايد با تمام وجود سعي و تلاش كنيم كه از آثار ملموس و ناملموس خود به‌خوبي پاسداري و ضمن شناسايي آثار فرهنگي‌تاريخي از آن‌ها حفاظت كنيم.
معاون رئيس‌جمهوري اضافه كرد: در سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به‌دنبال اين هستيم كه گردشگري بر دو پايه ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي رشد و توسعه يابد و از آثار و نتايج مادي و معنوي آن بهره‌مند شويم.
وي تصريح كرد: متأسفانه با وجود ظرفيت‌هاي بسيار مناسبي كه در اين حوزه وجود دارد در اين خصوص جايگاه خوبي نداريم در حالي كه كشورهايي در منطقه با جغرافيايي محدود، سالانه ميليون‌ها گردشگر جذب مي‌كنند.
مونسان با ابراز تاسف از اينكه با اين همه ظرفيت و با وجود هنرمندان بسيار خوب نتوانسته‌ايم در اين حوزه جايگاه مناسبي را كسب كنيم، اضافه كرد: اميدوارم در دولت دوازدهم با كمك مردم و نخبگان موجبات رشد و ترقي گردشگري بر دو پايه ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي بيش از پيش فراهم شود.
نمايشگاه آثار نگارگران معاصر 10 تا 18 شهريور 96 ( از عيد قربان تا غدير) در موزه هنرهاي زيباي مجموعه فرهنگي‌تاريخي سعدآباد برگزار شد كه در آن، 137 تابلو نگارگري از 45 هنرمند به‌ نمايش در آمده بود.
در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه از تعدادي از هنرمندان و نگارگران با حضور علي‌اصغر مونسان معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تجليل به‌عمل آمد.
مونسان سپس به اتفاق استاد محمود فرشچيان و بهمن نامور ‌طلق معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و تعدادي ديگر از مديران و هنرمندان از موزه آثار استاد فرشچيان در مجموعه فرهنگي‌تاريخي سعدآباد بازديد كرد.
فراهنگ**3079**1055
دريافت: علي اسدي** انتشار: زينب كارگر
۰ نفر