۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82660556
T T
۰ نفر
نايب رئيس كانون زنان بازرگان ايران: برخي قوانين مانع فعاليت و رشد اقتصادي هستند

شيراز - ايرنا- نايب رئيس كانون زنان بازرگان ايران گفت:فعالان اقتصادي بايد زمان زيادي صرف طي كردن مراحل اداري براي راه اندازي كسب و كار كنند،برخي از قوانين در بخش اقتصادي مانع از فعاليت و رشد افراد و بنگاه هاي اقتصادي و در نهايت بهبود فضاي كسب و كار و اقتصاد كشور مي شوند.

به گزارش ايرنا به نقل از مطلب ارسالي يكشنبه اتاق بازرگاني شيراز، يلدا راهداردر جلسه هم انديشي زنان فعال دربخش خصوصي افزود: اين نوع قوانين كه بزرگترين معضل فعالان اقتصادي، سرمايه گذاران و كارآفرينان در حوزه اقتصاد و كسب و كار است، نيازمند بازنگري است.
وي بيان كرد: بزرگترين معضل فعالان اقتصادي شروع كسب و كار است زيرا به واسطه قوانيني از جمله گرفتن سوءپيشينه، صدور مجوزها، استعلام و غيره سرمايه گذار و كارآفرين را معطل مي كنند كه اين فعالان اقتصادي از كار خود پشيمان مي شوند.
راهدار افزود: ايران تنها كشوري است كه از كارآفرينان، فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران گواهي عدم سوءپيشينه مي خواهد و در برخي امور صاحبان بنگاه هاي اقتصادي در طول سال مجبور به گرفتن هشت بار از اين نوع گواهي مي شوند.
رئيس كانون زنان كارآفرين و بازرگان فارس با اشاره به ارائه خدمات دولتي به صورت الكترونيك اضافه كرد: الكترونيكي شدن هم كمكي به بخش خصوصي نكرده است و تا اين چنين مسايل در حوزه اقتصاد كشور حل و فصل نشود نمي توان به بهبود شرايط كسب و كار اميد داشت.
راهدار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توجه به مسايل اقتصادي و كارآفريني در شيراز ادامه داد: شهر فقط ساختمان و پل روگذر و زير گذر و پارك نيست و بايد بتواند فضاي شهر را به فضاي كارآفريني تبديل كند و اين درحالي است كه شهر كارآفرين مختصات خاص خود را دارد كه تهران نمونه خوبي از يك شهر كارآفرين در كشور است.
راهدار عنوان داشت: فضاي خوبي در اختيار شهرداري ها است اما متاسفانه تاكنون از اين فضا در حوزه كار آفريني بهره برداري مناسبي نشده است.
او بيان كرد: ناديده گرفتن توانمندي هاي زنان در حوزه مديريت در استان فارس يك آفت جدي است و اين درحالي است كه در انتصاب هاي دولت به ويژه در بخش هاي مياني وزارتخانه ها و معاونان رئيس جمهوري نشان دهنده شايستگي زنان در سهم هاي مديريتي در كشور است.
دريافت خبر: فاطمه هاشمي نيك ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
3002/ 1876
۰ نفر