۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82660618
T T
۰ نفر
ترافيك شهري، حاشيه نشيني و نبود درآمد پايدار سه ضلع مثلث مشكلات مهم بجنورد

بجنورد-ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد گفت: مشكلات ترافيكي، بالا بودن جمعيت حاشيه نشين و نبود درآمد پايدار سه مشكل اساسي و مهم در اين شهر 200 هزار نفري مركز استان خراسان شمالي است.

به گزارش ايرنا، مهدي محمدي روز يكشنبه در نشست خبري اظهار كرد: شهرداري بجنورد هنوز نتوانسته است منبع درآمد پايدار داشته باشد و شوراي پنجم، تلاش دارد تا در اين زمينه اقدامات خوبي انجام شود.
وي با اشاره به اينكه يك سوم از جمعيت شهر بجنورد معادل 70 هزار نفر در حواشي زندگي مي كنند گفت: يكي از مشكلات بزرگ شهر بجنورد، سكونت مردم در حواشي شهر است و ساكنان اين مناطق، با مشكلات زيادي روبه رو هستند.
وي تصريح كرد: اصلاح معابر و ايجاد بوستان در محلات از جمله برنامه هايي است كه براي توسعه رفاه شهري در اين مناطق از شهر برنامه ريزي شده است.
محمدي گفت: ترافيك شهري يكي ديگر از معضلات جدي است كه بايد براي آن چاره انديشي شود.

* انتخاب آقاي براتيان به معناي بدهكار بودن اعضا نيست
رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد در بخش ديگر سخنان خود در پاسخ به سئوالي مبني بر انتخاب شهردار بخاطر دين اعضا به نامبرده است، گفت: آقاي براتيان بر خلاف برخي ادعاها، به خاطر دين اعضا و يا بدهكاري، انتخاب نشده است.
محمدي تصريح كرد: پيش از اينكه اعضاي شوراي شهر به طور رسمي در نشست هاي مختلف در كنار هم قرار گيرند، صحبت از انتخاب آقاي براتيان به عنوان شهردار مطرح بود و در نهايت با راي اعضا، وي به عنوان شهردار انتخاب شده است.
وي افزود: 2 نفر از 9 نفر عضو شورا به آقاي براتيان راي ندادند كه البته اين نه به علت مخالفت قاطع با او بلكه به واسطه مخالفت با رويه و ادامه فعاليت هاي آقاي براتيان بوده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد اظهار كرد: ائتلاف ها كه در انتخاب شهردار مطرح شده نيز در اين انتخاب نقشي نداشته است، ائتلاف ها با پايان انتخابات، تمام شد و قرار نيست كه اين ائتلاف تا چهار سال پس از انتخابات جاري و ساري باشد.
محمدي در پاسخ به اينكه چرا براي انتخاب شهردار فراخوان داده نشد اظهار كرد: دادن فراخوان و طي مراحل بررسي صلاحيت ها، امري زمان بر بود و از آنجايي كه عملكرد آقاي براتيان براي اعضا قابل قبول بود، نيازي به دادن فراخوان ديده نشد.
وي تصريح كرد: پيش از اين در دوره گذشته شوراي شهر براي انتخاب آقاي براتيان به عنوان شهردار بجنورد، مراحل طولاني و 2 ماه طي شد و در آن زمان صلاحيت ها و برنامه هاي وي به طور دقيق بررسي و در نهايت با راي قاطع 13 نفره به عنوان شهردار انتخاب شد و اكنون نيز با راي هفت راي از 9 عضو، شهردار بجنورد انتخاب شده است.
وي درباره صحبت هاي مطرح شده در باره باز بودن پرونده هاي تخلف آقاي براتيان اظهار كرد: طرح شكايت از يك شخص به معناي مجرم بودن او نيست و تاكنون نيز حكمي براي آقاي براتيان صادر نشده است.
وي تصريح كرد: طرح شكايت و داشتن پرونده به هيچ عنوان به معناي محكوميت نيست.
محمدي با تاكيد بر اينكه شوراي شهر ديني به فردي ندارد گفت: تنها به مردم دين داريم و اين شورا نظارت خود بر فعاليت هاي شهردار را بيشتر مي كند و در اين باره تعارف ندارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد با بيان اينكه اعضاي شوراي پنجم، تركيب قوي است كه با سابقه هاي كاري حرف زيادي براي گفتن دارند گفت: با اين تجربه ها به مردم اطمينان مي دهيم كه در سايه آرامش و كارشناسي براي حل مشكلات گام برداريم.
وي اظهار كرد: يكي از دغدغه هاي اين شورا، به سرانجام رسيدن بودجه شهرداري است.
وي با بيان اينكه بهسازي بوستان بش قارداش و بابامان و نيز بوستان دوبرار از ديگر اهداف اين شورا است، گفت: ايجاد مركز پژوهش، احياي ستاد شوراياران، تحقق توسعه متوازن در شهر، كم كردن فاصله بهره مندي از رفاه شهري در هسته مركزي با حواشي شهر، از جمله برنامه هاي شوراي پنجم است.
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد نيز در اين نشست با بيان اينكه تاكنون مطالبات مردم شهر در بجنورد به خوبي پاسخ داده نشده است بيكاري را از مشكلات مهم در جامعه عنوان كرد.
جمشيد گريواني گفت: وضعيت شهرداري بجنورد اكنون مطلوب نيست و فردي كه مديريت شهرداري بجنورد را قبول مي كند بايد دل شير داشته باشد.
وي افزود: آقاي براتيان با واقف بودن به اين مشكلات، مديريت شهرداري را پذيرفته است.
وي گفت: تاخير چهارماهه درپرداخت حقوق كارگران فضاي سبز، كارگران پسماند و رانندگان سازمان اتوبوسراني از مشكلاتي است كه شهرداري با آن دست به گريبان است.
وي اظهار كرد: بحران در ترافيك شهري يكي ديگر از معضلاتي است كه در شهر بجنورد وجود دارد.
نائيب رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد درباره عدم دادن فراخوان براي انتخاب شهردار بجنورد گفت: آزموده را آزمودن خطااست و كارهاي تحقيقي 2 ماهه كه در دوره پيش، براي انتخاب شهردار بجنورد انجام شده بود نياز از انجام اين كارهاي تحقيقي را برداشت.
وي تصريح كرد: در دوره گذشته فراخوان عموي داده شد تا فرد مناسب انتخاب شود در اين 2 ماه، فرصت از كارهاي عمراني شهرداري گرفته شد.
ديگر عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد نيز در اين نشست درباره علت راي ندادنش به آقاي براتيان گفت: مخالفت من با انتخاب آقاي براتيان به عنوان شهردار، دال بر اين نيست كه با آقاي براتيان مختالف باشم بلكه مخالفتم به اين علت بود كه برنامه اي از طرف او ارائه نشده است.
وي اظهار كرد: اگر مبنا براي برنامه ريزي براي مديريت شهرداري بجنورد، اولويت كارهاي پيشين آقاي براتيان باشد و اولويت ها بر اساس روند گذشته باشد، اين اولويت ها با اولويت هاي من به طور كامل مغايرت دارد از اين رو به وي راي ندادم.
وي با بيان اينكه به هر حال بايد به دموكراسي احترام گذاشت و اين انتخاب براي ما قابل احترام است گفت: در حد توان شهرداري را همراهي مي كنم.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي