۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82661317
T T
۰ نفر

طرح های كلان راهسازی در غرب اصفهان توسعه می یابد

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82661317
طرح های كلان راهسازی در غرب اصفهان توسعه می یابد

فریدن، اصفهان - ایرنا - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: طرح های كلان راهسازی به سمت محورهای غرب استان اصفهان توسعه می یابد.

اكبر تركی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا از پیگیری برای توسعه قطار سریع السیر اصفهان - تهران به سمت سه راهی پلیس راه دامنه فریدن خبر داد.
وی همچنین از اختصاص بودجه ای مستقل برای اتصال و توسعه بزرگراه ( اراك -خمین –گلپایگان- خوانسار- دامنه – داران- چادگان و شهركرد) در قالب كریدور شمال به جنوب كشور خبر داد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با بیان اینكه قسمت هایی از این طرح بزرگ نظیر محور چادگان تا قلعه شاهرخ، بن تا شهركرد و چادگان تا رزوه اجرا شده است، افزود: طرح دوبانده سازی محور چادگان تا سه راه زاینده رود و نیز سه راه تیران به اصفهان به دلیل حادثه خیز بودن و تردد بالا در سال 96 اجرایی خواهد شد.
تركی همچنین از رایزنی برای تغییر و توسعه مسیر راه آهن اراك - گلپایگان - میمه - اصفهان، از سمت گلپایگان به خوانسار ؛ و از خوانسار به راه آهن اصلی اصفهان - داران - ازنا خبرداد و گفت: این طرح به تصویب وزارت شهرسازی نیز رسیده است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت درباره پروژه راه‌آهن اصفهان - داران - ازنا، عنوان كرد: به این پروژه كه در گذشته مصوب و طی سال‌های متمادی متوقف ‌شده بود با پیگیری مجدانه در بودجه امسال، 22 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینكه راه آهن اصفهان - داران - ازنا جزء شاخه اصلی شبكه راه آهن غرب استان محسوب می شود، از اختصاص تسهیلات ویژه به پیمانكار طرح جهت تسریع در تكمیل آن خبر داد و افزود: اعتبار خوبی به این پروژه تخصیص داده‌ شده است و امید داریم كه این موضوع را تا سال‌های آینده به پایان برسانیم.
این نماینده با اشاره به موضوع كنارگذرهای شهرداران و حادثه‌هایی كه در این محور اتفاق می‌افتد، گفت: در طراحی قبلی، باند رفت از بالای شهر داران و باند برگشت از پایین این شهر عبور می‌كرده است كه به دلیل كمبود اعتبار تنها یك مسیر به‌ عنوان محور مواصلاتی ساخته‌شده است.
تركی یادآور شد: هم‌اكنون نقطه حادثه‌خیز این محور(پل قفر) بصورت موقت ایمن‌سازی شده است.
تركی در مورد جاده داران- درود گفت: وزارت راه و شهرسازی در مورد تكمیل این جاده تعهد كرده است كه تا پایان سال 96 این پروژه به بهره ‌برداری برسد؛ ضمن آن كه دوبانده شدن پلیس ‌راه دامنه تا خوانسار تا پایان سال جاری نیز انجام خواهد شد.
وی از احداث و تكمیل باند دوم شهركرد- بن- داران وجاده چادگان- رزوه در سال جاری خبر داد و با اشاره به مشكلات جاده‌های شهرستان چادگان گفت: جاده اصفهان- چادگان و جاده داران - چادگان به دلیل تردد بالا لازم است كه دوبانده شود كه امیدواریم تا پایان سال جاری این كار صورت گیرد.
تركی هم چنین از تكمیل پل شهید قجاوند بوئین میاندشت واحداث زیرگذر بوئین میاندشت- سه راه ازناوله و نیز بهسازی راه های روستایی این شهرستان خبر داد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود: طرح بهسازی بیش از 170 كیلومتر راه های روستایی فریدونشهر و سایر قسمت های باقی مانده نیز تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا؛ وضعیت محورهای مواصلاتی غرب استان اصفهان با وجود آن كه به عنوان شاهرگ حیاتی این استان در اتصال به غرب كشور به شمار می روند؛ غیراستاندارد و حادثه خیز است بطوری كه كمربندی داران-الیگودرز در سال های اخیر به دلیل وقوع مكررحوادث ناگوار به جاده مرگ مشهور شده است.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 كیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6891*خبرنگار: فاطمه زمانی** انتشار: سلطانمرادی