۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82661494
T T
۰ نفر
خدمات رساني به 220 هزار زائر اربعين حسيني سال گذشته در موكب ملاير

ملاير- ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير گفت: سال گذشته همزمان با اربعين حسيني 220 هزار زائر اربعين حسيني در موكب اين شهرستان به عنوان بزرگترين موكب غرب كشور خدمات رساني شد.

به گزارش ايرنا سعيد كتابي روز دوشنبه در نشست هماهنگي ستاد اربعين حسيني در شهرستان ملاير با بيان اينكه تمامي تلاش ها و اقدامات مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان بايد در راستاي ارائه خدمات شايسته و مطلوب به زائران اربعين حسيني باشد اظهار كرد: همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان براي بكارگيري تمامي امكانات و ظرفيت هاي موجود براي خدمت به زائران اربعين حسيني بايد پاي كار باشند.
وي با بيان اينكه سال گذشته موكب حضرت زهرا(س) در ملاير يكي از بهترين موكب هاي استان همدان بود افزود: امسال نيز يك موكب براي پذيرايي و ارائه خدمات به زائران اربعين در ملاير داير مي شود كه نياز است مردم به صورت خودجوش در خدمت به زائران حضور پيدا كنند.
كتابي خواستار مشاركت هيات هاي مذهبي، تشكل هاي مردمي و اقشار مختلف مردم در ارائه هرگونه خدمت به زائران در موكب ملاير شد و ادامه داد: اداره اوقاف و امور خيريه ملاير همانند سال گذشته حضور پررنگ و موثري در موكب ملاير داشته باشد.
وي بيان كرد: سال گذشته موكب پذيرايي از زائران اربعين حسيني در مسير رفت مقابل بهشت هاجر و در مسير برگشت در روستاي داويجان برپا شد كه امسال نيز برپايي موكب اربعين حسيني در اين مكان ها پيش بيني شده است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار ويژه ملاير افزود: سال گذشته در موكب پذيرايي از زائران اربعين حسيني در ملاير بيش از 60 هزار پرس غذاي گرم و 80 هزار ميان وعده بين زائران امام حسين(ع) توزيع شد و يك هزارو 500 زائر نيز اسكان داده شدند.
كتابي با اشاره به ارائه خدمات به زائران امام حسين(ع) در موكب ملاير، بر لزوم رفع نقاط ضعف و ورود جدي مسئولان كميته هاي ستاد اربعين شهرستان تاكيد كرد و گفت: امسال نيز هفت كميته در راستاي مديريت و ساماندهي مطلوب پذيرايي از زائران اربعين حسيني در ملاير تشكيل شده است.
وي يادآور شد: كميته مشاركت هاي مردمي، اسكان و تغذيه كه نقش بسيار مهمي دارد مسئوليت آن بر عهده ستاد عتبات عاليات شهرستان است كه همه بايد براي افزايش كيفيت خدمات دهي و ارائه غذاهاي با كيفيت به زائران تلاش كنيم.
كتابي با اشاره به اينكه امسال زائران اربعين حسيني از مرز خسروي تردد مي كنند افزود: در اين راستا امسال 28 موكب در سطح استان برپا مي شود كه 18 موكب تيپ يك و 10 موكب تيپ 2 است و هشت موكب هم در كشور عراق برپا خواهد شد.
وي همچنين اربعين را يكي از نمادهاي شيعه در تاريخ اسلام دانست و گفت: اربعين روز پاسداشت نهضت عاشوراي حسيني است و حركتي كه امام حسين(ع) در عاشورا آغاز كرد، در اربعين به ثمر نشست.
وي اظهار كرد: حركتي هم كه شيعيان و مسلمانان همزمان با اربعين حسيني در چند سال گذشته آغاز كرده اند، نشان دهنده تداوم نهضت عاشورا است.
كتابي ادامه داد: راهپيمايي اربعين حسيني نماد صلح و آزادگي است كه بايد با شناسايي نقاط ضعف، به يك حركت ماندگار تبديل شود، به گونه اي كه هر سال شاهد حركت خودجوش مردم در برپايي اين آيين باشكوه هستيم.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ملاير نيز با اعلام آمادگي اين نهاد در ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعين حسيني گفت: سال گذشته 800 ميليون ريال براي برپايي موكب و پذيرايي از زائران امام حسين(ع) در اين شهرستان هزينه شد.
حجت الاسلام ابوذر عباسي بيان كرد: امسال نيز با تمام توان پاي كار هستيم تا در راستاي نيت واقف به زائران اربعين حسيني خدمت كنيم.
شهرستان ملاير يكي از محورهاي اصلي عبور زائران امام حسين(ع) در ايام اربعين حسيني است.
اين شهرستان با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها