۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۴۸
کد خبر: 82661919
T T
۰ نفر
راهیابی 10اثر به نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس آبادان/رونمایی از پوستر جشنواره

آبادان - ایرنا - پوستر نخستین جشنواره تئاتر مطنقه آزاد اروند یادواره شكست حصر آبادان با حضور مسوولان فرهنگی و هنری و جمعی از اهالی تئاتر شهرستان های آبادان و خرمشهر دوشنبه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا نماینده هیات بازبینی آثار نخستین جشنواره تئاتر مطنقه آزاد اروند یادواره شكست حصر آبادان در این مراسم گفت: 10 نمایش خیابانی و 12 نمایش صحنه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه در نهایت 6 نمایش صحنه و چهار نمایش خیابانی به جشنوراه راه یافتند.
علی غلامی افزود: هیات بازبینی آثار در مرحله نخست بازیگری، كارگردانی و تنوع كاری در آثار را مورد ارزیابی قرار داد و در انتخاب آثار سلیقه ای عمل نكرد.
دبیر جشنواره نیز در این مراسم ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های ثبت شده تئاتر در شهرستان های آبادان و خرمشهر را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام كرد.
محمد مرادی احیا و ارتقاء هنر نمایش در منطقه آزاد اروند را از دیگر اهداف نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شكست حصر آبادان عنوان كرد.
به گزارش ایرنا در بخش صحنه ، نمایش های آییش به كارگردانی:ندا اعتمادی كیا، هووها به كارگردانی امین حسین افتخار پذیرایی، سلوی مرگ به كارگردانی سعید فیوضی، دیكتاتور به كارگردانی مهرداد معماری، یك روایت ساده به كارگردانی سید حسن موسوی و جِرده به كارگردانی عبدالله هلیات به جشنواره راه یافتند.
همچنین در بخش خیابانی شروع بازی به كارگردانی گروه باران، مردان حیرون به كارگردانی فرامرز غلامیان، جنگ زیر پوست من و مادرم به كارگردانی بهنام كاوه گویی و قطعه گمشده به كارگردانی رضا وثوقی به جشنوراه راه یافتند.
نخستین جشنواره تئاتر اروند یادواره شكست حصر آبادان از 26 تا 28 شهریور ماه دردوبخش صحنه ای و خیابانی در آبادان برگزار می شود.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری : انتشار دهنده: كبری آقازری