رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم:همه بايد در دفاع از ولايت فقيه ونظام اسلامي احساس تكليف كنيم

اهواز - ايرنا - رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت:همه به خصوص طلاب و روحانيون بايد در دفاع از ولايت فقيه و نظام اسلامي احساس تكليف كنيم و اجازه ندهيم توطئه هاي دشمن در ناكارآمدجلوه دادن نظام به ثمر برسد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام احمد واعظي دوشنبه در همايش ائمه جماعات و طلاب حوزه هاي علميه استان خوزستان تحت عنوان لبيك يا امام حسين(ع) در مسجد اعظم اهواز افزود: هم اكنون بايد با چنگ و دندان مقابل دشمن بايستيم چون در حال مبارزه هستيم و اين مبارزه به تلاش ، استقامت و ايستادگي نيازمند است.
وي با بيان اينكه در طول نزديك به چهار دهه ، دشمنان و ايادي داخلي وابسته به نظام سلطه ، نظام ديني مبتني بر ولايت فقيه را مورد هجمه قرار دادند و در برهه اي نيز تلاش داشتند چيزي به نام ولايت فقيه در قانون اساسي گنجانده نشود افزود: به لطف الهي همه اين فشارها و هجمه ها با حضور مردم خنثي شد ولي دشمن همچنان به دشمني و خصومت با نظام اسلامي ادامه مي دهد تا اين نظام به الگويي براي جهانيان تبديل نشود.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ، حمله نظامي به جمهوري اسلامي ايران را يك بلوف سياسي توصيف كرد و در ادامه با بيان اينكه دشمنان با حمله به ايران اسلامي قادر نخواهند بود به نظام اسلامي صدمه اي وارد كنند افزود: حضور مردم درصحنه اجازه نمي دهد دشمن به حمله فكر كند چون شكستش قطعي خواهد بود.
واعظي با بيان اينكه در چهار دهه اخير نظام اسلامي در شرايط عادي نبوده تا بتواند به اهداف خود برسد افزود: ابعاد جنگ ، تحريم ها ، فشارهاي سياسي ، حركات ضدانقلاب و ترور به گونه اي بوده كه اجازه نداده نظام اسلامي در شرايط عادي كار و پيشرفت كند و حتي با وجود برجام ، نظام سلطه هنوز به اعمال فشار ادامه مي دهد.
وي با بيان اينكه نظام اسلامي با وجود همه دشمني ها به جلو حركت مي كند و در بسياري از بخش ها همچون دانش ، امنيت ، صنايع موشكي و دفاعي رشد و پيشرفت كرده، بيان كرد: در بخش معيشت مردم و رونق اقتصادي و مديريت منابع با مشكلاتي رو به رو هستيم كه ريشه آن از دولتي بودن اقتصاد است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه نجات اقتصاد و بهبود وضعيت معيشتي مردم در گرو اقتصاد خصوصي واقعي است افزود: هم اكنون اقتصاد ما وابسته به نفت است و متاسفانه بخش مهمي از درآمدهاي نفتي كه بايد در زيرساخت ها هزينه شود براي امور جاري دولت هزينه مي شود.
وي موفقيت يك نظام سياسي را در سه مقوله امنيت ، عدل (عدالت) و رفاه خلاصه كرد و افزود: ما در مقوله امنيت موفق عمل كرده ايم ولي هنوز نظام توزيع مبتني بر عدالت در كشور با اشكالاتي رو به رو است و در بخش رفاهي نيز ، نارضايتي اقتصادي و معيشتي در مردم ديده مي شود.

* اسلام دين فردي نيست و به شدت اجتماعي است
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه اسلام دين فردي نيست و به شدت اجتماعي است افزود: بر اساس روايات رسيده از امامان معصوم(ع) اساس اسلام ولايت است و بدون ولايت دين دچار انحراف خواهد شد گو اينكه در زمان معاويه نماز و روزه بود ولي ولايت و امامت نبود اساس دين به انحراف كشيده شد.
واعظي با تبيين ابعاد عيد غدير و اهميت امامت در نظام اسلامي گفت: در عيد غدير خداوند نعمتش را به اتمام رساند ، دين تكميل شد ، دشمنان مايوس شدند و خداوند با ولايت علي (ع)به دين اسلام راضي شد.
وي گفت: در انديشه ديني شيعه ، ولايت فقيه در زمان غيبت امام زمان(عج) نايب الامام است و اطاعت از آن واجب شرعي است.

* طلاب به شبهات پاسخ دهند
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ، تبيين و تعميق اعتقادات ديني مردم را يكي از وظايف طلاب و مبلغان ديني برشمرد و افزود: در دهه محرم به بركت سيد الشهدا(ع)دل ها براي پذيرش حقايق آماده است و بهترين فرصت براي تبليع است.
واعظي افزود:حضور انبوه جوانان در ماه محرم در مساجد مي تواند زمينه اي براي تبيين حقايق ناب اسلامي و بيان علل قيام امام حسين(ع) و نهضت عاشورا باشد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: كبري آقازري