۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82663274
T T
۰ نفر
ادامه اعتراض مردم كره جنوبی علیه استقرار سامانه موشكی آمریكا

پكن- ایرنا- معترضان استقرار سامانه موشكی آمریكا (تاد) در كره جنوبی امروز بار دیگر در نقاط مختلف این كشور از جمله سئول و همچنین روستای محل استقرار این سامانه تجمع كرده و خواستار برچیده شدن آن شدند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از كره جنوبی، ادامه این اعتراضات در شرایطی است كه چندی قبل صدها نفر از مردم معترض در اطراف محل استقرار سامانه ضد موشكی آمریكایی تاد در روستای 'سیونگجو' كره جنوبی چادر زده بودند.
این در شرایطی است كه بر اساس دستور وزارت دفاع و با هماهنگی وزارت محیط زیست كره جنوبی در نهایت همه شش واحد موشك انداز تاد با 48 سامانه رهگیر و 2 سامانه رادارهای 'آ.ان.تی.پی.وای ـ 2 ' به همراه واحدهای كنترل و آتش در این روستا استقرار یافته است.
با این وصف معترضان كه با دادن شعارهایی با پلیس روبرو شده اند و صف های بزرگی تشكیل داده اند گفته اند كه اجازه نمی دهند تا این سامانه به طور كامل عملیاتی شود.
دولت های آمریكا و كره می گویند این سامانه اكنون از لحاظ آرایش واحدهای موشك انداز تكمیل شده است اما درباره عملیاتی شدن آن اطلاعی در دسترس نیست.
بعضی از مردم در خیابان های این روستا و در نزدیكی زمین گلف 'اسكای هیل' محل استقرار این سامانه پلاكارت در دست شعارهایی ضد دولت های كره جنوبی و آمریكا سر می دهند.
در سوی دیگر بسیاری خیمه هایشان را برپا كرده اند و در خیابان های منتهی به این منطقه اعتراضات بسیار پر شور و حرارت است.
این در شرایطی است كه با گذشت چندین روز از استقرار این سامانه و عملیاتی شدن آن هنوز اعتراضات مردم منطقه فروكش نكرده است.
قبل از این بارها معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس كه زمین گلف را در احاطه گرفته اند درگیر شده اند و برخی نیز زخمی شده اند.
لحن شعارها تندتر شده است و گزارش های رسانه ای حاكی است كه مردم از اینكه آمریكا را امپریالیست بخوانند ابایی ندارند.
حوادث در شرایطی رخ می دهد كه سامانه پیشرفته موشكی تاد با اسكورت، پشتیبانی و حراست هشت هزار نیروی نظامی و پلیس كره جنوبی وارد كشور شده و آرایش یافته است.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی
اطلاع از آخرین اخبار جهان در كانال تلگرامی ایرنا بین الملل به نشانی: IRNAInternational@