۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82664636
T T
۰ نفر
يك مسوول: با ايجاد امكانات گردشگري، بازنشستگان را از خانه نشيني، دور كنيم

يزد - ايرنا - مشاور وزير و رييس كانون هاي بازنشستگان آموزش و پرورش، سلامت اجتماعي را از جمله نيازهاي بازنشستگان بيان كرد و گفت: با فراهم كردن امكانات گردشگري، آنها را از خانه نشيني دور كنيم.

به گزارش ايرنا احمد صافي روز پنجشنبه در آيين تجليل از فرهنگيان بازنشسته استان يزد افزود: اگر بازنشستگان تنها بمانند افسرده مي شوند بنابرابن بايد با برپايي مجامع مختلف زمينه حضور آنها را در اجتماع فراهم كنيم.
وي اظهار كرد: بازنشسته هاي آموزش و پرورش قوي ترين سرمايه انساني هستند كه جامعه نبايد از آنها غافل شود زيرا با استفاده از تجربيات آنان زمينه رشد و توسعه كشور فراهم مي شود.
صافي افزود: وجود اين افراد ظرفيت عظيمي است كه بايد از آن به عنوان فرصتي براي ارايه مشاوره به مديران و معلمان استفاده كرد.
وي گفت: افتخار مي كنيم كه 30 سال براي روشنگري هزاران انسان تلاش كرديم بنابراين بايد تكريم از اين قشر به نحو مطلوب صورت گيرد.
وي از استان يزد بعنوان استان مراجع ، علماء ، محققان و نويسندگان برجسته ياد كرد و افزود: كارنامه آموزش و پرورش استان يزد، درخشان است.
مشاور وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: همواره براي پيگيري مطالبات و نيازهاي گروه هاي عظيم بازنشسته فرهنگي تلاش مي كنيم.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد هم گفت: سرمايه انساني امروز استان مديون تلاش ها و كوشش هاي خستگي ناپذير فرهنگيان اين خطه است، بدون ترديد بيشترين نقش در نظام تعليم و تربيت آموزش و پرورش متعلق به نيروي انساني است.
محمد علي طالبي افزود: فرهنگيان با توجه به مشكلاتي كه دارند در راه تعليم و تربيت فرزندان اين جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند و نيروهاي خوبي تحويل جامعه مي دهند.
وي موفقيت دانش آموزان استان در آزمون سراسري، المپيادها و جشنواره ها را حاصل تلاش معلمان استان دانست و اظهار كرد: تعامل ميان آموزش و پرورش و مسوولان دستگاههاي اجرايي و مديريت ارشد استان مثال زدني است .
وي اضافه كرد: بازنشستگان سرمايه هاي بسيار ارزشمند و گرانقدري هستند كه همچنان در جامعه منشاء خير و اثر مي باشند بنابر اين بايد از تجربيات انها استفاده كرد.
مدير كل آموزش و پرورش استان يزد هم پيشكسوتان فرهنگي را مايه افتخار نظام تعليم و تربيت و از گنجينه هاي خرد و دانايي دانست و گفت: هر چه از مقام و منزلت معلمان تجليل شود، كم است زيرا اين قشر از تاثيرگذارترين اقشار جامعه هستند و جامعه امروز نيز محصول تلاش و فداكاري اين قشر است.
احمد شيرزاد مدير كل آموزش و پرورش استان نيز با قدرداني از پيشكسوتان فرهنگي افزود: تكريم بازنشستگان فرهنگي، تكريم نظام تعليم و تربيت و سال ها تلاش و عزت آنان است.
همايش نكوداشت از پيشكسوتان تعليم و تربيت با عنوان زمزمه محبت با حضور يكهزار و 200 نفر از فرهنگيان متولد سال هاي 33 تا 35 برگزار شد.
اين همايش به مناسبت 25 ذي الحجه روز بازنشستگان و خانواده برپا شد.
استان يزد 15 هزار بازنشسته فرهنگي و نزديك به 16 هزار فرهنگي شاغل دارد.
2088/ 6197 خبرنگار:كبري دانشي ** انتشار: فلاح