۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82664693
T T
۰ نفر

یك مسوول: 60 درصد بازنشستگان كشوری، فرهنگی هستند

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82664693
یك مسوول: 60 درصد بازنشستگان كشوری، فرهنگی هستند

یزد- ایرنا- مشاور وزیر و رییس كانون بازنشستگان آموزش و پرورش، تعداد بازنشستگان كشور را یك میلیون و 380 هزار نفر بیان كرد و گفت: 60 درصد این تعداد، فرهنگی هستند.

احمد صافی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد، تعداد كانون های بازنشستگی فرهنگیان را 305 باب و تعداد بازنشستگان فرهنگی را هم 800 هزار نفر اعلام كرد.
وی، رفع تبعیض و افزایش حقوق را از مهمترین دغدغه های فرهنگیان عنوان و یادآور شد: این قشر انتظار دارند آنچه در كشور به دیگر كاركنان شاغل داده می شود به آنها هم تعلق گیرد.
این مسوول با بیان اینكه توجه به نیازهای جسمی ، روانی و اجتماعی بازنشستگان ضروری است اظهار كرد: در راستای ارتقای سطح تعلیم و تربیت این افراد و با توجه به سند طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید از بازنشستگان و پیشكسوتان این عرصه استفاده شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بر توجه جدی به بیمه تكمیلی فرهنگیان تاكید كرد و گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم در بودجه امسال، اعتبار ویژه ای به این بخش تخصیص دهند.
وی خاطر نشان كرد: در دیداری كه طی چند روز آینده با رییس صندوق بازنشستگان كشور و وزیر تعاون خواهیم داشت مشكلات فرهنگیان را بیان می كنیم.
استان یزد 15 هزار فرهنگی بازنشسته و نزدیك به 16 هزار فرهنگی شاغل دارد.
2088/ 6197 خبرنگار: كبری دانشی **
انتشار: محمدحسین فلاح