۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۵
کد خبر: 82666661
T T
۰ نفر
جانشین مجمع امر به معروف اصفهان: این فریضه نباید به ابزاری علیه جناح ها تبدیل شود

اصفهان- ایرنا - جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر استان اصفهان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منكر نباید به ابزار تخریب جریان ها و جناح های سیاسی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده روز شنبه در نشست خبری جشنواره ملی'تولیدات رسانه ای۱۲۰ ثانیه ای' در اصفهان افزود: امر به معروف و نهی از منكر باید فارغ از مسائل سیاسی، حزبی و جناحی و بصورت یك فعالیت دینی و مذهبی انجام شود تا آثار مثبت و سازنده آن را بتوان در جامعه مشاهده كرد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر نیاز به آسیب شناسی دارد و اینطور نیست كه نتوان متولیان این فرضیه دینی را نقد كرد.
وی افزود: در تولیدات رسانه ای و محتوایی این موضوع ضعیف عمل كرده ایم و باید آن را جبران كرد.
جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر اصفهان همچنین در باره جشنواره جشنواره ملی تولیدات رسانه ای۱۲۰ ثانیه ای خاطرنشان كرد: این جشنواره می تواند آغاز مناسبی برای تولید محتواهای با ارزش برای فرهنگسازی این فریضه دینی باشد.
صادق زاده اظهار كرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منكر استان، مجموعه ای نوپا و مردمی است كه برای تعمیق بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه می كوشد و ارتباط مستمری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان دارد.
جشنواره ملی 'تولیدات رسانه ای 120 ثانیه ای' با موضوع امر به معروف و نهی از منكر در بخش های دیداری و شنیداری و جانبی با محوریت استان اصفهان برگزار می شود.
هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه، ارتقاء سطح هوشیاری در جامعه، افزایش تولیدات متناسب با این موضوع و ترویج معروف و تلاش برای كاهش منكرات است.
ترویج امر به معروف و نهی از منكر سیاسی نسبت به مسئولان جامعه، معرفی منكراتی مانند قاچاق كالا، باندهای فساد، ریا، ربا، دزدی، ترویج معروفاتی مانند ازدواج، تكریم ارباب رجوع، صبر، احترام به والدین، ارائه راهكارهای متفاوت در این زمینه، نظارت مردمی، مطالبه گری و انتقادپذیری از جمله موضوع های این جشنواره به شمار می رود.
آثار ارسالی به این جشنواره در بخش دیداری شامل مستند، داستانی، انیمیشن، كلیپ، در بخش شنیداری شامل مستند، نمایش، PSA (پیام كوتاه)، ترانه و در بخش جانبی شامل عكس دیجیتال با استفاده از تلفن همراه یا دوربین حرفه ای است.
ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 20 آذر امسال خواهد بود.

گ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حكیمیان* انتشار: شكراللهی