۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82667570
T T
۰ نفر
جانشين پليس راهور ناجا: اتوبوس هاي توليد ايران استاندارد هستند

بجنورد- ايرنا- جانشين پليس راهور ناجا گفت: اكنون اتوبوس هاي توليد كشور از نظر سازمان استاندارد و پليس شاخص هاي استاندارد را دارند و مشكلي در كيفيت اين ناوگان وجود ندارد.

به گزارش ايرنا، سردار موسي اميري يكشنبه در نشست خبري به مشكلات پيشين اتوبوس هاي اسكانيا در سطح كشور اشاره كرد و در باره ورود نيروي انتظامي به اين موضوع خاطرنشان كرد: پيش از اين، اتوبوس هاي اسكانيا شرايط بدي داشت و شاهد تصادف ها، ايراد در ايمني، ايراد در سامانه ترمز و وقوع آتش سوزي در اين ناوگان بوديم.
وي گفت: 2 سال گذشته سفر به سوئد داشتيم و با مسئولان اسكانيا براي حل اين مشكلات به توافقاتي دست يافتيم و بر اساس توافق نامه ميان پليس ايران، شركت خودروسازي اسكانيا و نمايندگي آن در ايران، مقرر شد سوئدي ها در آموزش رانندگان همكاري داشته باشند و در ارتقاي ايمني خودروهاي كه به نام اسكانيا در ايران توليد مي شود و حل معضل آتش سوزي ها كمك كنند.
سردار اميري افزود: نشست هاي مشترك هر سه ماه يك بار برگزار شده و تاكنون اقدامات خوبي انجام شده است و اكنون آن مدل اتوبوس هاي مشكل دار از چرخه استفاده خارج شده است.

* شهريور، ماه پر حادثه
جانشين پليس راهور ناجا در بخش ديگر سخنان خود در باره حادثه هاي رانندگي در جاده هاي سطح كشور گفت: از ابتداي امسال تا پايان مردادماه تعداد تلفات رانندگي در جاده هاي سطح كشور كاهش داشته است اما در شهريورماه شاهد افزايش شمار تلفات رانندگي بوده ايم.
سردار اميري اظهار كرد: در شهريورماه امسال شمار قربانيان حادثه هاي جاده اي در سر صحنه 5 درصد و تعداد سانحه هاي ترافيكي هم 5درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه ميزان تردد در جاده ها طي شهريورماه امسال 5درصد افزايش داشته است گفت: شهريور، ماه پرحادثه در جاده ها است و اميد است با رعايت بيشتر زائران و مسافران، روزهاي حساس پايان شهريور با كمترين حادثه سپري شود.

* 51 درصداز قربانيان سوانح ترافيكي در سرصحنه جان باخته اند
به گفته جانشين پليس راهور ناجا 51 درصد از قربانيان حوادث جاده اي در سر صحنه جان خود را از دست داده اند و مابقي در حين انتقال و يا در مراكز درماني و بيمارستان ها جان باخته اند.
سردار اميري اظهار كرد: دغدغه جدي ما حفظ سلامت مسافران و كاربران از جاده ها است و بر اساس دستوراخير معاون اول رئيس جمهوري
مبني بر طراحي نقشه راه ايمني، 2 ماه به دستگاه هاي مختلف از جمله نيروي انتظامي مهلت داده است تا در اين باره اقدام شود.
وي خاطرنشان كرد: كارگروهي در اين زمينه مشغول طراحي است و پيشنهادهايي داريم كه اميد مي رود نتيجه بخش باشد.
جانشين پليس راهور ناجا در باره عوامل وقوع تصادفات گفت: انسان، راه و خودرو، سه عامل در بروز تصادف ها هستند كه سهم عامل انساني بيشترين سهم را در اين زمينه دارد.

* توضيح براي اتوبوس حامل دانش آموزان
جانشين پليس راهور ناجا در باره حادثه هاي اخير براي اتوبوس ها گفت: علت حادثه اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در محور داراب استان فارس، عدم توجه به جلو گزارش شده است و در اين باره هنور خستگي و خواب آلودگي راننده براي ما اثبات نشده زيرا راننده كمتر از 2 ساعت از زمان نشستن بر پشت فرمان دچار حادثه شده است.

* تردد شبانه اتوبوس هاي حامل اردوهاي دانش آموزي ممنوع شود
سردار اميري با بيان اين سئوال كه چرا اتوبوس هاي اردوي دانش آموزان در شب تردد دارند گفت: بايد تردد در شب براي اردوهاي دانش آموزي و دانشجويي ممنوع و محدود شود.
جانشين پليس راهور ناجا درباره حادثه اتوبوس در محور جاجرود گفت: اين اتوبوس واژگون شد و به دره سقوط كرد و در گمانه اول، نقص فني خودو علت حادثه بوده است و راننده نيز همين را اظهار و برخي مسافران نيز اعلام كرده اند كه راننده تلاش داشته است كه اتوبوس را مهار كند.
وي خاطرنشان كرد: دادستان تهران و دادستان كل كشور نيز پيگير بررسي تصادف ها هستند.

* تمهيدات براي زائران اربعين
سردار اميري درباره تمهيدات براي زائران اربعين گفت: يكي از ماموريت ها ناجا، اجراي طرح ترافيك اربعين حسيني است و در اين باره چندين نوبت از مرزها بازديد شده و شرايط راه، پل ها و نقاط حادثه خيز در اين بازديدها رصد شده است.
وي گفت: امسال يك مسير جديد در استان كرمانشاه در مرز خسرويه گشايش مي يابد و بر اين اساس فشار حجم تردد ها از پايانه مهران كمتر مي شود.
وي افزود: تلاش داريم تا زير ساخت ها به موقع در اختيار زائران قرار گيرد و اين زيرساخت ها تا حد زيادي در ايلام فراهم شده است.
جانشين پليس راهور ناجا اظهار كرد: امسال شرايط در استان خوزستان نيز بهتر شده است و به نظر مي رسد بهترين شرايط براي عبور زائران، مرز شملچه و چذابه است.

*ساز وكاري براي جريمه عابران وجود ندارد
سردار اميري در بخش ديگر سخنان خود در باره جريمه عابران پياده گفت: جريمه عابران پياده متخلف در قانون وضع شده است اما ساز و كار اجراي اين جريمه ها هنوز وجود ندارد و براي ما مشخص نيست اين جريمه ها با چه شرايطي اعمال شود.
وي تاكيد كرد: براي كاهش تخلف عابران پياده، بايد فرهنگ سازي شود و آموزش هاي لازم داده شود در اين باره گروه هاي مردمي فراواني در برخي استان ها همچون تهران و فارس به آموزش مردم مبادرت دارند.
جانشين پليس راهور ناجا تصريح كرد: هنوز ساز و كاري براي جريمه عابران پياده وجود ندارد.
سردار اميري براي بررسي وضعيت ايمني راه هاي استان خراسان شمالي به اين استان سفر يك روزه كرده است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي