به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مشتركان اپراتور دوم ارتباطی كشور از وجود نارسایی های گاه و بیگاه در شبكه ارتباطی ایرانسل ابراز نارضایتی دارند و همین موضوع سبب شده آنان همواره از خدمات این اپراتور تلفن همراه كشور احساس رضایت نداشته باشند.
تعدادی از مشتركان ایرانسل همین اواخر از قطع شدن ناگهانی خدمات و كند شدن سرعت اینترنت و در نتیجه مشكل هایی كه برای آنان ایجاد می شود، شكایت كرده اند.
یكی از مشتركان این اپراتور تلفن همراه كه خواست نامش ذكر نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: اینترنت همراه ایرانسل در منطقه معلم تهران، شبها دائم قطع و وصل می شود.
وی خواستار رسیدگی به این وضعیت شد و اینكه آیا مشكل خاصی در این منطقه وجود دارد كه سبب این قطعی می شود.
همچنین چندی پیش نیز قطع شبكه ارتباطی ایرانسل صدای مشتركان را در آورده بود؛ افزایش شكایت های مردمی از خدمات این اپراتور درحالیست كه سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پنجم شهریورماه با ارایه گزارشی درباره وضعیت شكایات كاربران از خدمات اینترنت در پنج ماه ابتدایی سال ۹۶ تعداد شكایت های مردمی از ایرانسل را دو هزار و ۸۲۷ مورد اعلام كرده بود.
گزارش مذكور تعداد شكایات از همراه اول را ۳۱۰۰ و رایتل را 202 مورد اعلام كرده است.
گزارش مذكور تعداد شكایات مرتبط با كمفروشی، سرعت كمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در اپراتور دوم تلفن همراه كشور را 160 شكایت اعلام كرده بود.
حسین فلاح جوشقانی با بیان اینكه ثبت شكایت به معنای انجام تخلف نیست ، گفت: در بیشتر موارد پس از بررسی شكایت و رسیدگی به آن مشخص شده تخلفی انجام نشده است ، این موضوع یكبار دیگر نیز در سال گذشته به طور ویژه به شكل میدانی بررسی شده كه موردی مبنی بر تخلف كمفروشی در هیچكدام از اپراتورها مشاهده نشده است.
وی افزود: موضوع مربوط به سرعت كمتر از قرارداد، بیشترین سهم را در میان شكایتهای ثبت شده دارد اما این موارد به محدودیتهای فنی شبكه و موضوعاتی مانند ضریب به اشتراكگذاری خط و استفاده اشتراكی چند كاربر از یك خط اشتراك مربوط است كه ارائهكنندگان خدمات براساس مقررات برای مشتركان اعمال میكنند.
فلاح با تاكید بر اینكه صیانت از حقوق مشتركان و شفافسازی در این خصوص از اولویتهای اصلی رگولاتوری است و حتی یك مورد شكایت در این حوزه حائز اهمیت است و باید رسیدگی شود، تصریح كرد: رگولاتوری در پی تاكید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در كمیته ویژه حمایت از حقوق كاربران بخش آی.سی.تی، به طور دقیق موضوع مربوط به نحوه ارائه خدمات اینترنت و چارچوب آن را نه فقط در تهران بلكه در استانها نیز بررسی میكند اما اپراتورها نیز وظیفه دارند در مورد سوء استفادههای احتمالی از سرویسها مانند استفاده بدافزارها از حجم ترافیك كاربران، به مشتركان آموزش و اطلاع رسانی كافی را انجام دهند.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در هفته های اخیر از تشكیل كمیته ای برای صیانت از حقوق كاربران در برابر اپراتورها خبر داده است.
روابط عمومی اپراتور دوم ارتباطی كشور در خصوص این نارسایی ها خواستار آن شد تا شماره تك به تك افرادی كه از خدمات این شركت رضایت ندارند در اختیار این اپراتور قرارداده شود .
گرچه رسیدگی به وضعیت خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه چنانكه گفته های مسئولان نشان می دهد در حال انجام است اما هنوز نارضایتی از خدمات دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه در میان كاربران موج می زند.
گفتنی است Regulation یا رگولاتوری در معنا و كاربرد یعنی تنظیم چیزی و یا رفتاری به قصد اصلاح و رسیدن به حد مطلوب و رگولاتور یا مقرراتگذار كسی است كه تلاشش برای كنترل و به قصد اصلاح است. همه بخشهای اقتصادی نیاز به تنظیم كننده یا رگولاتور دارند تا از ایجاد اغتشاش در آن جلوگیری به عمل آید.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*2078** 6075** گزارش:محمد مهدی بهرامی*انتشار: زهرا هجینی نژاد
تهران- ایرنا- قطع شدن گاه و بیگاه شبكه ارتباطی اپراتور دوم ارتباطی كشور موسوم به ایرانسل و نیز قطع و كندی اینترنت آن در ساعت های مختلف شبانه روز عمده مشكلاتی است كه مشتركان این شركت با آن درگیر هستند.