۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82671327
T T
۰ نفر
ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر يكي از نيازهاي جامعه امروز است

سنندج - ايرنا - دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كردستان گفت: ترويج فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر يكي از نيازهاي امروز جامعه است.

به گزارش ايرنا، محمود الله مرادي روز چهارشنبه در جمع رسانه هاي خبري استان با اشاره به اينكه در آستانه ماه محرم و آغاز هفته امر به معروف و نهي از منكر قرار داريم، اظهار كرد: همزمان با اولين روز محرم هفته امر به معروف و نهي از منكر نيز آغاز مي شود.
وي با اشاره به اينكه شعار امسال هفته امر به معروف و نهي از منكر 'نهضت حسيني، وحدت كلمه، دفاع مقدس و امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده است، افزود: شعار امسال هفته امر به معروف براساس نهضت عاشورا، وحدت و دفاع مقدس تعيين شده است.
الله مرادي تاكيد كرد: در اين هفته با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر برنامه هاي ويژه اي از سوي ستاد در مركز استان و شهرستان ها برگزار مي شود.
وي يادآور شد: اجراي امر به معروف و نهي از منكر زمينه رشد و شكوفايي اقتصادي و ايجاد وحدت و برابري را در جامعه فراهم مي كند و از گسترش شرارت در جامعه مسلمانان جلوگيري مي كند.
الله مرادي با اشاره به اينكه فريضه امر به معروف يكي از تاكيدات مهم قرآن است، گفت: امر به معروف و نهي از منكر بيش از 70 بار در قرآن اشاره شده كه اين موضوع بيانگر اهميت اين فريضه الهي در زندگي انسان ها است.
وي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي كه بر مبناي فرهنگ قرآني و اسلامي تاسيس شده است را ضروري برشمرد و اضافه كرد: در ميان مسلمانان گروهي بايد مردم را به سوي خير و نيكي دعوت كنند.
وي هماهنگي برنامه هاي امر به معروف را از وظايف اين ستاد دانست و افزود: ارائه آموزش هاي چگونگي اجراي امر به معروف و نهي از منكر به آمران به معروف و ناهيان از منكر الزامي است.
به گفته وي، افرادي كه در جامعه امر به معروف و نهي از منكر مي كنند بايد از ويژگي هاي خاصي برخوردار باشند تا بتواند در جامعه تاثيرگذار باشد.
الله مرادي نقش مردم را در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه مهم و تاثيرگذار ارزيابي كرد و افزود: اين فريضه ديني و الهي تنها به قشر خاصي محدود نمي شود بلكه همه آحاد جامعه در هر جايگاهي موظف هستند آن را در جامعه اجرا كنند.
دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كردستان با اشاره به اينكه دين اسلام دين رحمت، صداقت و درستكاري است، گفت: اگر منكري از فردي مشاهد شد ابتدا با نرمي و مهرباني بايد او را ارشاد و راهنمايي كرد.
وي اظهار كرد: آمران به معروف و ناهيان از منكر موظف هستند در راستاي اجراي وظيفه خود ابتدا با تذكر لساني براي اصلاح فرد تلاش كنند.
به گزارش ايرنا، امسال و در هفته امر به معروف و نهي از منكر از 31 شهريور تا ششم مهر ماه (اول تا هفتم محرم) 330 برنامه مدون برنامه ريزي شده در استان كردستان برگزار مي شود.
به صدا در آوردن زنگ مدارس، غبار روبي مزار شهدا، ديدار مسئولان و امرآن به معروف و ناهيان از منكر با نماينده ولي فقيه در كردستان و ائمه جمعه شهرستان ها، عيادت از مراكز سالمندان، تجليل از فريضه امر به معروف و نهي از منكر، مسابقات ورزشي، برگزاري جلسه شوراي اداري استان با رويكرد ترويج سلامت اداري، برگزاري مراسم ويژ بانوان، همايش نقش رسانه در ترويج اين فريضه الهي و افتتاح دوره هاي آموزشي و نمايشگاه هاي تخصصي از مهمترين برنامه هاي اين هفته است.
خبرنگار: شيوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7352/9102