۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۳۹
کد خبر: 82671629
T T
۰ نفر
تشكيل انجمن ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري روستايي استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - مسوول اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري سرعين از تشكيل انجمن ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري روستايي استان اردبيل خبر داد.

جهانگير شهبازي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين انجمن كه با عضويت معتمدين محلي تشكيل شد با هدف حفظ و حراست از آثار تاريخي و باستاني ، توسعه گردشگري و ترويج صنايع دستي منطقه كار خود را آغاز كرد.
او اظهاركرد: سرعين داراي آثار تاريخي و باستاني متعددي است و روستاي هدف گردشگري و تاريخي آلوارس در 15 كيلومتري آلوارس سالانه ميزبان هزاران مسافر و گردشگر از سراسر كشور است.
وي با بيان اينكه هر گونه حفاري در عرصه و حريم آثار تاريخي جرم محسوب شده و با حفاران غيرمجاز و غارتگران ميراث فرهنگي و آثار تاريخي در شهرستان برخورد قانوني خواهد شد از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حفاري مشكوك در حوزه ميراث فرهنگي مراتب را به 110نيروي انتظامي يا اداره ميراث فرهنگي شهرستان سرعين به شماره 04532223815 اطلاع دهند.
سرعين در 27 كيلومتري غرب اردبيل قرار دارد.
تپه باستاني آناهيتا ، غارهاي تاريخي روستاي كنزق ، روستاي ييلاقي بيله ‌درق ، دهكده صخره‌ اي ويند كلخوران ، امامزاده عبدالله آتشگاه و سيد ابوالقاسم ، آتشكده آذر فريق آتشگاه ، دربند ورگه ‌سران و منطقه گردشگري بيله‌ درق از جمله آثار تاريخي و ديدني شهر سرعين به عنوان شهر چشمه‌ هاي بهشتي است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016