۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82672308
T T
۰ نفر
تمام توان دولت براي توسعه و تقويت گردشگري در كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- ميزان اعتبارات بخش گردشگري استان كرمانشاه در دولت چند برابر شده و حمايت ها از اين بخش به نسبت دولت قبل افزايش يافته و اين شاخص ها نشان دهنده نگاه ويژه دولت به مقوله گردشگري به عنوان يكي از محورهاي توسعه پايدار كرمانشاه است كه مجموعه مديريتي استان هم از آن حمايت مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ سومين كارگروه گردشگري استان كرمانشاه در سال جاري روز پنجشنبه با حضور استاندار در سرسراي تدبير استانداري تشكيل جلسه داد و 2 طرح كريدور بيستون - طاق بستان و شهر گردشگري كرمانشاه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه در اين جلسه با بيان اينكه طرح كريدور بيستون - طاق بستان در دولت يازدهم جان دوباره اي گرفت، گفت: اجراي اين طرح يكي از اولويت هاي اصلي سازمان ميراث فرهنگي و مجموعه مديريتي استان است و با جديت اجرا مي شود.
جليل بالايي، رويكرد نظام سياسي و برنامه ريزي كشور به مقوله گردشگري را در دولت يازدهم رويكردي حمايتي دانست و افزود: يكي از نمودهاي اين حمايت افزايش منابع اعتباري اداره كل ميراث فرهنگي استان به نسبت سال هاي گذشته است.
او بدون اشاره به رقم اعتبارات امسال اين اداره كل گفت: اعتبارات امسال استان 80 درصد افزايش يافته و اين نشان مي دهد كه مسئولان نظام برنامه ريزي توجه جدي به اين بخش دارند.
وي گردشگري را از محورهاي توسعه استان كرمانشاه دانست و اظهار كرد: علاوه بر ساماندهي طاق بستان و بيستون، پروژه هاي زيادي هم در مسير بين اين 2 اثر در حال اجراست كه مي توان به ساماندهي ورودي ميدان امام (ره) كرمانشاه، ايجاد فضاي سبز در مسير، طراحي ساماندهي تقاطع سه راهي هرسين و ساماندهي ورودي بيستون اشاره كرد.
به گفته او طول مسير كريدور بيستون - طاق بستان 30 كيلومتر است.
مشاور طرح كريدور بيستون - كرمانشاه نيز با جزئيات كامل به تشريح اين پروژه پرداخت و گفت: تمام ملاحظات در تهيه و تدوين اين طرح ديده شده و از انتقادات و پيشنهادات اعضاي كارگروه براي غني كردن طرح هم استقبال مي كنيم.
در ادامه اين جلسه همچنين طرح شهر گردشگري كرمانشاه هم توسط مشاور طرح تشريح شد كه هدف از اجراي آن را اقتصادي كردن شهر كرمانشاه و افزايش سطح درآمد مردم عنوان كرد و گفت: در اين طرح ايجاد مراكز فرهنگي، تفريحي در شهر پيشنهاد شده است.
به گفته داود نديم، در اجراي اين طرح شعار 'كرمانشاه دوست دار شماست' به عنوان شعار جهاني شهر كرمانشاه انتخاب شده و پيشنهاد داده ايم كه در اين شهر رويدادهاي ملي ، جهاني و برند محور، فروش جهاني صنايع دستي، برگزاري تورهاي info، ايجاد دفاتر آژانس هاي بين االمللي برگزار و ايجاد شود.
استاندار كرمانشاه در جمع بندي اين 2 طرح از حمايت كامل دولت از توسعه و تقويت بخش گردشگري به عنوان يكي از اولويت ها نام برد و گفت: گردشگري يكي از محورهاي توسعه استان كرمانشاه است و استانداري از هرگونه تلاش براي تقويت و توسعه اين بخش حمايت مي كند.
اسداله رازاني افزود: ايجاد كريدور بيستون - طاق بستان در افزايش جذب گردشگران داخلي و خارجي به استان تاثير زيادي دارد و مي خواهيم اين موضوع با جديت دنبال شود.
او به اجراي طرح شهر گردشگري كرمانشاه نيز اشاره كرد واز آن به عنوان طرح جالب وابتكاري نام برد و افزود: مطالعات انجام شده براي طرح برندينگ شهري توسط شهرداري كرمانشاه، ايده هاي متعدد و طرح هاي ارزشمند و ‌جالبي براي توسعه شهر دارد.
وي دستور تشكيل ستاد ساماندهي ورودي شهرهاي استان را در اين جلسه داد و خواستار تشكيل فوري جلسات اين ستاد و ساماندهي اين ورودي ها شد.
در اين جلسه مقرر شد در جلسه اي تخصصي با حضور صاحب نظران حوزه هاي معماري و شهرسازي و اقتصاد شهري طرح شهر گردشگري كرمانشاه مورد بحث و بررسي بيشتر قرار گيرد.
استان كرمانشاه با حدود 2 ميليون جمعيت داراي 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
در استان كرمانشاه تاكنون بيش از چهار هزار اثر تاريخي شناسايي شده كه بيش از 2 هزار 200 اثر آن ثبت ملي شده است.
تنها اثر جهاني استان كرمانشاه كتيبه داريوش هخامنشي در بيستون است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي