۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82675414
T T
۰ نفر
افتخار پیروزی در دفاع مقدس برای همه است/5هزار شهید ورزشكار داریم

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس از تمام سلایق، جناح ها ،اقشار، اقوام و مذاهب شركت داشتند و افتخار پیروزی در این دوران مقدس متعلق به همه مردم ایران است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار پاسدار بهمن كارگر روز یكشنبه در مراسم رونمایی از یادمان شهدای ورزش كشور و كتاب زندگینامه شهید اسماعیل اعلمی از قهرمانان رشته وزنه برداری اظهار كرد:جامعه ای كه در آن پنج هزار شهید ورزشكار وجود دارد باعث افتخار مردم ایران است و ما باید از زندگی این شهیدان الگو برداری كنیم و به نسل جوان منتقل كنیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینكه وزیر ورزش از فعالان دوران دفاع و از رزمندگان جنگ است ، افزود :وزارت ورزش نقش مهمی در سلامتی جوانان و همچنین انتشار خاطرات و فیلم های دوران دفاع مقدس و ورزشكاران شهید دارد.
سردار كارگر با بیان اینكه رزمندگان در دوران دفاع ورزشكار بودند و علاقه خاصی به ورزش بویژه فوتبال داشتند ، ادامه داد: رزمندگان لشكر ها به خصوص لشكرهای 27 حضرت محمد رسول الله (ص ) و 10 سیدالشهدا علاقمند به تماشای دربی فوتبالی تهران میان تیم های استقلال و پرسپولیس بودند و در رشته های باستانی نیز فعالیت های زیادی در جبهه ها صورت می گرفت.
وی با یاد آوری از شهیدان بروجردی طباطبایی و كاظمی كه از فرماندهان ورزشكار دوران دفاع مقدس بودند نیز اظهار كرد: این دوبزرگوار در قرارگاه نجف اشرف مسابقه فوتبال ترتیب می دادند .
رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با تجلیل از رشادتها و حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس تصریح كرد: در آن دوره 8 ساله، تقریبا یك جنگ جهانی كوچك علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده بود و حدود 40 كشور جهان به سركردگی امریكا بطور مستقیم به رژیم بعثی عراق علیه ایران كمك كردند .
سردار كارگر با بیان اینكه حضرت امام خمینی (ره) بعد از هجوم عراق فرمودند ؛ عامل اصلی این جنگ آمریكاست تصریح كرد: در اطلاعات آن روز مشخص شد امریكا سلاح های شیمیایی را برای اولین بار به عراق داده است تا علیه ایران و رزمندگان كار شود .
وی افزود: دشمن با ورود به خاك سرزمینی ما هدف داشت مبنی بر اینكه بخشی از كشور از جمله خوزستان را از ایران جدا كند و دست ایران را از انرژی نفت و گاز و خلیج فارس كوتاه كند .
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:دشمن ، اهداف دیگری همچون نفوذ به مركزیت ایران توسط منافقان در عملیات مرصاد را در سر می پروراند كه همگی با انسجام مردم و نیروهای مسلح با هدایت امام رحمه الله علیه ناكام ماند .
سردار كارگر با بیان اینكه دفاع مقدس آزمونی بزرگ برای ما بود و به قول فرمایشات مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس تثبیت كننده انقلاب اسلامی بود گفت حضرت امام هم در آن دوران آزمون خود را داد و سربلند و موفق بیرون آمد و مردم و مسئولان هم سربلند و پیروز شدند .
مراسم رونمایی از یادمان شهدای ورزش كشور و كتاب زندگینامه شهید اسماعیل اعلمی از قهرمانان رشته وزنه برداری امروز یكشنبه با حضور مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش و جوانان، سردار پاسدار بهمن كارگر رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ،مسئولان بسیج و وزارت ورزش، حسین رضا زاده ،قهرمان المپیك ، روسای فدراسیون های ورزشی و قهرمانان ورزشی به همراه خانواده شهدای ورزشكار و مدافع حرم در كمیته ملی المپیك برگزار شد .
در این همایش سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز با یاد شهیدان و دفاع جانانه رزمندگان و مردم در دوران 8 سال دفاع مقدس گفت : نهضت عاشورا و نهضت انقلاب اسلامی یك سر منشا و یك تفكر داشت و اهداف پدید آورندگان این دو نهضت خدایی، مشترك بود .
در ادامه این مراسم سردار پاسدار داود آذرنوش، رئیس بسیج ورزشكاران به تبیین اهداف سازمان بسیج در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار و همچنین اقداماتی كه در راستای شهدای ورزشكار در كشور شده است پرداخت و گفت یادمان شهدای ورزشكار در ورزشگاه آزادی تهران با حمایت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نصب خواهد شد ودر آینده نزدیك نیز یكی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در ورزشگاه آزادی تدفین خواهد شد .
در این آیین توسط وزیر ورزش و جوانان و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از خانواده شهدای ورزشكار تجلیل و به مادر شهیدان طوقانی از شهدای ورزش باستانی ، مادر شهید امیر لطفی از شهدای مدافع حرم و برادر شهید مهدی رضایی مجد ،كاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران ضمن تقدیر ، لوح سپاس اهدا شد .
اجتمام . 1095 ** 1776
خبرنگار : رضا رضایی مجد ** انتشار: لیلا خطیب زاده
۰ نفر