۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82675516
T T
۰ نفر
استاندارخراسان شمالي: وزير تعاون  بر شتاب بخشي طرح 'اوره 2' قول داد

بجنورد- ايرنا- با دستور مؤكد وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خطاب به مديران شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا)، عمليات اجرايي طرح توسعه پتروشيمي خراسان در بجنورد، موسوم به طرح اوره 2 ، شتاب بيشتري به خود مي گيرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، مقام عالي دولت در اين استان گفت: در ديدار هفته گذشته با علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در تهران، با توصيه هاي اكيد شخص وزير به مجموعه مديريت شستا مقرر شد كه روند اجراي طرح اوره 2 مجتمع پتروشيمي، تسريع و موانع احتمالي آن برطرف شود.
محمدرضا صالحي با اشاره به مذاكراتي هم كه با محمدحسن پيوندي مديرعامل شركت سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تأمين اجتماعي (تاپيكو) در ادامه اين ديدار داشته است، خاطرنشان كرد: در مجموع طي اين ديدارها قول مساعد وزير و مديران زيرمجموعه شستا را براي تسريع در اجراي اين طرح عظيم شاهد بوديم و اميدوار هستيم كه با تأكيدهاي آنان، روند ساخت و ساز و تكميل اين پروژه بزرگ صنعتي شتاب به مراتب بيشتري بيابد.
وي با يادآوري اين كه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، حكم جانشيني دكتر جهانگيري فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي كشور را هم در استان خراسان شمالي به عهده دارد، تصريح كرد: با توجه به اين جايگاه قانوني وزير، از وي خواستيم كه براي پيگيري امور مربوط به اين حوزه در هر يك از شهرستان هاي استان، يكي از معاونان خود را موظف كند و افزون بر آن، از مجموعه منابع و امكانات در اختيار اين وزارتخانه بويژه شركت هاي زيرمجموعه سازمان تأمين اجتماعي و صندوق هاي بازنشستگي، براي سرمايه گذاري در طرح هاي توليدي و اشتغالزاي استان بهره بيشتري گرفته شود.
مهندس صالحي هم چنين فعال شدن شركت هواپيمايي آسمان براي برقراري پروازها به مقصد فرودگاه بجنورد را به عنوان يكي ديگر از نكات مورد مذاكره در ديدار اخير خود با علي ربيعي مورد اشاره قرار داد و گفت: وزير تعاون و كار در اين باره هم قول مساعد داد كه موانع فعال شدن اين شركت هواپيمايي زيرمجموعه وزاتخانه متبوع را پيگيري كند تا شمار پروازهاي فرودگاه بجنورد افزايش يابد و امكان برقراري پروازهاي آخر شب يا اوايل صبح هم براي مسافران فراهم شود.
به گفته مهندس صالحي، پيگيري حل مشكلات تأمين مالي صنايع بزرگ استان و اصلاح قراردادهاي واگذاري زمين به سرمايه گذاران خارجي، از ديگر نكات مورد بحث و بررسي در اين ديدار بوده است.
وي هم چنين گفت: از دكتر ربيعي به عنوان جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در استان خواستيم باتوجه به محدوديت هاي قانوني توسعه راه ها در مناطق جنگلي حفاظت شده، بحث جاده شمال جنگل گلستان را نيز در هيئت دولت مطرح كند تا با جمع بندي نظرات وزارتخانه ها و سازمان هاي متولي، براي تسريع در حل اين مسئله نيز چاره انديشي شود.
به گفته وي، در حال حاضر، محور ارتباطي بجنورد به گلستان در دو سوي جنگل در حال تعريض است و بزودي مسيرهاي منتهي به اين جنگل در دو استان خراسان شمالي و گلستان چهاربانده مي شود، اما داخل جنگل به دليل مسائل زيست محيطي، اجراي اين پروژه با محدوديت مواجه است و به همين دليل، تكميل جاده شمالي كه جنگل گلستان را دور مي زند، به عنوان يك مسير ترانزيتي جايگزين، حائز اهميت است.
صالحي ابراز اميدواري كرد كه بزودي با برگزاري نشست ستاد فرماندهاي اقتصاد مقاومتي استان با حضور علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، پيگيري مسائل مطرح در ديدار اخير به شكلي جامع تر انجام گيرد.
6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي