ادبيات ترامپ با ادبيات جنگ هاي جهاني همخواني دارد/ كشورهاي اروپايي از سخنان ترامپ اعلام برائت كردند

تهران-ايرنا- عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه ادبيات ترامپ با ادبيات جنگ هاي جهاني همخواني دارد، گفت: اين ادبيات با دنياي امروز همخواني ندارد از اين رو است كه بسياري از كشورهاي اروپايي از سخنان ترامپ اعلام برائت كرده اند.

حشمت الله فلاحت پيشه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا افزود: سخنان ترامپ در سازمان ملل نشانه عصبانيت وي بود چراكه توان آمريكا در دنيا آن طور كه ترامپ تصور مي كند نيست.
وي تصريح كرد: ترامپ نشان داد كه فقط جهان سوم مستعد ديكتاوري مثل قذافي نيست بلكه دنياي به اصطلاح اول مستعد قذافي هاي بيشماري هستند كه ترامپ يكي از آنهاست، رييس جمهوري آمريكا در سازمان ملل شبيه دوران ديكتاتوري قذافي صحبت كرد و خوي ديكتاتوري خود را نشان داد.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس خاطرنشان كرد: امروز با اين طرز بيان آمريكايي ها نمي توانند به گفتار و عمل رييس جمهورشان افتخار كنند،اكثر كشورهاي دنيا سخنان ترامپ را توهين آميز دانستند كه در خور يك رييس جمهوري نبود.
فلاحت پيشه اضافه كرد: رييسان جمهوري پيشين آمريكا همواره از تحميل اخطار آميز ارزش هاي خودشان يا صدور ارزش ها در سازمان ملل سخن مي گفتند ولي صحبت ترامپ در سازمان ملل فقط توهين بود كه اكثر كشورهاي اروپايي از آن اعلام برائت كردند و بسياري از كشورها نيز از آن به عنوان سخنراني احمقانه و جاهلانه ياد كردند.
وي تصريح كرد: ادبيات ترامپ با ادبيات جنگ هاي جهاني همخواني داشت كه اين ادبيات با ادبيات دنياي امروز همخواني ندارد.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رييس و نمايندگان مجلس خبرگان، يكي از دلايل اصلي عصبانيت بدخواهان ملت ايران را پيشرفت روزافزون نظام اسلامي در مسائل منطقه‌اي و جهاني دانستند و با اشاره به سخنان رييس جمهوري آمريكا در مجمع عمومي سازمان ملل، گفتند: علتِ نطق ابلهانه و بسيار زشت و سخيف و با ادبيات گانگستري و كابويي و سراسر دروغ محض و با آشفتگيِ رئيس جمهور امريكا، عصبانيت و درماندگي و سبك مغزي آنها است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: سخنان رييس جمهوري آمريكا، براي ملت امريكا افتخارآميز نبود و بايد نخبگان امريكا، از اين سخنان و داشتن چنين رييس جمهوري احساس شرم كنند كه اين احساس شرم را نيز بيان كرده‌اند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در خصوص عصبانيت مقامات آمريكايي گفتند: آمريكايي‌ها از سال ها قبل براي منطقه غرب آسيا طراحي و نقشه داشتند و نام آن را هم «خاورميانه جديد» يا «خاورميانه بزرگ» گذاشته بودند و سه محور اصلي اين طراحي نيز عراق، سوريه و لبنان بودند اما در هر سه كشور با شكست مواجه شدند.
سيام**9121
خبرنگار: سميه لاري**انتشار:مهرنوش خانزائي
۰ نفر