۴ مهر ۱۳۹۶، ۸:۵۸
کد خبر: 82677414
T T
۰ نفر
ماموريت هاي آتش نشاني اصفهان 39 درصد افزايش يافت

اصفهان- ايرنا- مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان از افزايش 39 درصدي ماموريت هاي اعزامي اين سازمان در شش ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

آتشپاد بهزاد بزرگزاد بعدازظهر دوشنبه در نشست خبري به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشاني و ايمني در جمع خبرنگاران افزود:در شش ماه نخست امسال چهارهزار و 820 مورد حريق و حادثه در شهر اصفهان رخ داد.
وي افزود: در نيمه نخست سال جاري 162 هزار و 800 مورد تماس با سامانه 125 و 133 هزار و 622 تماس با ساير خطوط تلفني آتش نشاني برقرار شد كه به اعزام به محل حادثه و خدمات مشاوره اي منجرشد و يا مزاحمت تلفني بوده است.
وي با بيان اينكه در شش ماه اول امسال يكهزار و 640 مورد استقرار خودروهاي اطفائيه در اماكن و مراسم مختلف انجام شده است ادامه داد: اين استقرارها به دليل تامين ايمني مراسم صورت گرفته است.
وي همچنين از افزايش 21 درصد حريق در شش ماه اول امسال خبر داد و تصريح كرد: اين افزايش تنها به دليل افزايش حريق ضايعات، زمين هاي باير و گندمزارها و حريق اتومبيل هاست و حريق كاربري هاي مسكوني و تجاري با كاهش روبه رو بوده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان مديريت زمان در رسيدن به محل حادثه را مهم برشمرد و گفت: متوسط زمان رسيدن به محل حادثه در سال 95 براي عمليات شهري چهار دقيقه و 11 ثانيه و براي خارج از محدوده شهري نيز 10 دقيقه و 23 ثانيه است.
وي همچنين متوسط تعداد ماموريت هاي حادثه و حريق در سال 95 را 25 مورد در هر روز بيان كرد و ادامه داد: در سال گذشته 9 هزار و 38 عمليات نجات و حريق توسط نيروهاي سازمان آتش نشاني اصفهان انجام شد كه چهار هزار و 32 مورد حريق و 5 هزار و 6 مورد حادثه بود.
وي ميزان رضايتمندي شهروندان از ماموريت هاي سازمان آتش نشاني را 81 درصد دانست و اظهاركرد: آمار فوت شدگان در ماموريت هاي حوادث و حريق سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد كاهش و نجات يافتگان نيز 19 درصد افزايش داشته است.
آتشپاد بزرگزاد افزود: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان رتبه دوم جهان را داراست و يكي از قوي ترين اداره ها و واحدهاي پيشگيري در كشور و داراي آزمايشگاه تخصصي علت يابي و حريق است كه 7 نفر از پرسنل آتش نشاني به منظور آموزش و كسب مهارت هاي كاركردن با دستگاه هاي تخصصي، عازم كشور فرانسه هستند.
وي تصريح كرد:آمار مزاحمت هاي سامانه آتش نشاني به دليل افزايش آگاهي و فرهنگ عمومي و نيز سيستم مانيتورينگ كاهش يافته است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان با بيان اينكه هم اكنون سازمان آتش نشاني اصفهان داراي 4 نردبان عملياتي است گفت: نردبان 40 متري مفصلي خريداري شده از شركت آلماني اواخر آبان ماه وارد ناوگان سازمان خواهد شد كه مي توان براي ساختمان هاي ارتفاع بلند از آن بهره برد.
وي درباره ايمني بازارهاي بزرگ و تاريخي اصفهان افزود: فعاليت ايستگاه هاي 17 و 9 در بازار بزرگ اصفهان، جعبه هاي اف ، ناوگان موتورسيكلت و ماشين هاي كم عرض، توزيع بروشورهاي آموزشي و دستورالعمل ايمني همه در راستاي كاهش حوادث و حريق در بازار هنر و بزرگ اصفهان صورت مي گيرد.
آتشپاد بزرگزاد درباره آموزش و پيشگيري نيز گفت: 221 هزار و 266 نفر ساعت آموزش از كودكان مهدكودك تا اساتيد دانشگاه، 5 هزار و 390 مورد بررسي نقشه هاي ساختماني و 10 هزار و 485 مورد بازرسي ايمني و 300 مورد بازرسي تكيه ها، خيمه هاي عزاداري و حسينيه ها صورت گرفته است.
24 ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني با 624 نيروي عملياتي و 90 نيروي ستادي در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعاليت دارند.
هفتم مهرماه 1359 وقتي كه دشمن بعثي به پالايشگاه آبادان حمله هوايي كرد، آتش نشانان منطقه و شهرهاي اطراف براي مهار آتش به پالايشگاه رفتند كه در حين عمليات خاموش كردن آتش، دوباره هواپيماهاي دشمن اقدام به بمباران پالايشگاه مي كنند كه منجر به شهادت تعداد زيادي از آتش نشانان مي شود.
طرح تعيين روز آتش نشاني و ايمني در سال 1379 توسط ستاد هماهنگي امور ايمني و آتش نشاني كشور پيشنهاد و توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور تائيد شد.
هفتم مهرماه با هدف ترويج ايمني و پيشگيري از حوادث در سطح كشور هم چنين يادآوري حماسه آفريني ها و از خود گذشتگي هاي آتش نشانان ميهن اسلامي در عرصه دفاع مقدس نامگذاري شده است.
ت/6022 / 7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنيون – انتشار: عمادي