۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82677550
T T
۰ نفر
معاون وزير علوم: دانشجويان متقاضي شركت در راهپيمايي اربعين وام مي گيرند

ايلام ايرنا - معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشجويان متقاضي شركت در راهپيمايي اربعين حسيني از طريق صندوق رفاه دانشجويي وام مي گيرند.

به گزارش ايرنا، حسين ميرزايي شامگاه دوشنبه در نشست ستاد ملي اربعين دانشگاهيان كشور در دانشگاه ايلام اظهار كرد: مبلغ اين وام براي دانشجويان مجرد 10 ميليون ريال و براي دانشجويان متاهل 15 ميليون ريال است.
وي تاكيد كرد: جامعه دانشجويي كشور در حوزه مذهبي خصوصا اربعين حسيني بسيار فعال است و اگر ديندارتر و انقلابي تر از جامعه نباشد كمتر هم نيست اما اين وجهه دانشگاهيان به صورت مناسبي به جامعه معرفي نشده است.
معاون فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه انقلاب اسلامي از دل دانشگاه ها شكل گرفته است، گفت: سال گذشته در ايام دهه فجر با ايجاد پياده راه انقلاب و دانشگاه، فعاليت هاي جامعه دانشگاهي در دوران پيروزي انقلاب اسلامي به نمايش گذاشته شد.
ميرزايي برگزاري كنگره ملي شهداي دانشجو را يكي از افتخارات جامعه دانشگاهي عنوان كرد و افزود: برگزاري اين كنگره و همچنين تشكيل ستاد ملي راهيان نور دانشگاهيان كشور اتفاقات خوبي است كه در زمينه معرفي و تقويت وجهه ديني و مذهبي جامعه دانشگاهي كشور انجام شده است.
وي اظهار كرد: ستاد ملي اربعين دانشگاهيان كشور نيز در ادامه اين فعاليت ها شكل گرفته است كه كار خدمات رساني به دانشجويان شركت كننده در كنگره بزرگ اربعين حسيني را انجام مي دهد.
معاون فرهنگي وزارت علوم گفت: اعضاي اين ستاد متشكل از دانشگاه هاي مختلف زير مجموعه وزارت علوم و همچنين سازمان بسيج دانشجويي و ديگر ارگان ها و نهادهاست و بايد براي آن لوگو و نشان يكسان طراحي شود.
ميرزايي تاكيد كرد: طراحي يك نشان يكسان براي اين ستاد عام بودن حركت علمي و دانشگاهي كشور در زمينه پياده روي بزرگ اربعين را نشان مي دهد.
وي يادآور شد: ظرفيت خدمات رساني به دانشجويان در حوزه هاي مختلف اسكان، تغذيه و حمل و نقل در داخل و خارج از مرزها بايد شناسايي و احصا شود تا بر اساس آن برنامه هاي لازم صورت گيرد.

** مسئول بسيج دانشجويي كشور: سال گذشته 40 هزار دانشجو در راهپيمايي اربعين شركت كردند

مسئول سازمان بسيج دانشجويي كشور نيز در اين نشست گفت: سال گذشته 40 هزار دانشجو در راهپيمايي بزرگ اربعين شركت كردند كه از اين تعداد تنها شش هزار و 500 دانشجو در قالب كاروان اعزام شدند كه امسال درصدد هستيم به 12 هزار نفر افزايش يابد.
داوود گودرزي اظهار كرد: سفر دانشجويان به عتبات عاليات در قالب كاروان نيازمند الزاماتي است و بايد از قبل اسكان و حمل و نقل آنها در خارج از مرزها خصوصا در كربلا و نجف پيش بيني شود.
وي يادآور شد: امسال همچون سال هاي گذشته ستاد استقبال مرزي در استان هاي ايلام و خوزستان تشكيل مي شود و به دانشجويان و دانشگاهيان شركت كننده در راهپيمايي اربعين حسيني در داخل مرزها خدمات لازم را ارائه مي دهد.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي از رونمايي از سامانه خدمات جامع اربعين دانشگاهيان خبر داد و افزود: از ويژگي هاي اين سامانه ارائه خدمات مجوز خروج از كشور براي دانشجويان و فارغ التحصيلان مشمول، اسكان، ويزا و لوازم پياده روي با تخفيف هايي مخصوص جامعه دانشگاهيان كشور و اخبار و اطلاعات مورد نياز در مورد حضور در راهپيمايي اربعين حسيني است.
گودرزي تاكيد كرد: همچنين براي نخستين بار در كشور طرح همراه عاشقي در اين سامانه به طور آزمايشي راه اندازي مي شود، در اين طرح دانشجوياني كه براي اولين بار قصد سفر اربعين را دارند با ثبت نام در اين سامانه به كاروان هاي اتوبوسي دانشجويي و يا دانشجوياني كه تجربه سفر اربعين را دارند معرفي مي شوند و مي توانند با كاروان هاي دانشجويي يا اين دانشجويان با تجربه، در سفر عاشقي زيارت حضرت اباعبدلله حسين(ع) همراه شوند.
به گزارش ايرنا، دانشگاه ايلام با شش هزار دانشجو در مقاطع كارداني تا دكترا و 200 عضو هيات علمي، 32 گروه آموزشي دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبري به استان ايلام از دانشكده زير مجموعه دانشگاه رازي كرمانشاه به دانشگاه ارتقا يافته است. بر اساس اعلام مسئولان استان ايلام در ايام منتهي به اربعين سال گذشته بيش از يك ميليون و 100 هزار نفر از مرز مهران عبور كرده و وارد كشور عراق شدند و بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر نيز پس از شركت در آيين اربعين و زيارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهاي مذهبي عراق از اين مرز وارد كشورمان شدند.
مرز بين المللي مهران در فاصله 95 كيلومتري جنوب باختري شهر ايلام بدليل برخورداري از مزيت نزديكي و كوتاهي مسافت تا كربلا انتخاب اول زائران است.
خبرنگار: معصومه اميدي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
6032/6119