۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82677759
T T
۰ نفر
معاون وزیر علوم: دانشجویان متقاضی شركت در راهپیمایی اربعین وام می گیرند

ایلام - ایرنا - معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متقاضی شركت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق صندوق رفاه دانشجویی وام می گیرند.

به گزارش ایرنا، حسین میرزایی دوشنبه شب در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان كشور در دانشگاه ایلام اظهار كرد: مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد 10 میلیون ریال و برای دانشجویان متاهل 15 میلیون ریال است.
وی تاكید كرد: جامعه دانشجویی كشور در حوزه مذهبی بخصوص اربعین حسینی بسیار فعال است و اگر دیندارتر و انقلابی تر از دیگر بخش های جامعه نباشد كمتر هم نیست اما این وجهه دانشگاهیان به صورت مناسب به جامعه معرفی نشده است.
معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینكه انقلاب اسلامی از دل دانشگاه ها شكل گرفته است، گفت: سال گذشته در ایام دهه فجر با ایجاد پیاده راه انقلاب و دانشگاه، فعالیت های جامعه دانشگاهی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد.
میرزایی برگزاری كنگره ملی شهدای دانشجو را یكی از افتخارات جامعه دانشگاهی عنوان كرد و افزود: برگزاری این كنگره و همچنین تشكیل ستاد ملی راهیان نور دانشگاهیان كشور اتفاق خوبی است كه در زمینه معرفی و تقویت وجهه دینی و مذهبی جامعه دانشگاهی كشور انجام شده است.
وی اظهار كرد: ستاد ملی اربعین دانشگاهیان كشور نیز در ادامه این فعالیت ها شكل گرفته است كه كار خدمات رسانی به دانشجویان شركت كننده در كنگره بزرگ اربعین حسینی را انجام می دهد.
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: اعضای این ستاد متشكل از دانشگاه های مختلف زیر مجموعه وزارت علوم و همچنین سازمان بسیج دانشجویی و دیگر ارگان ها و نهادهاست و باید برای آن لوگو و نشان یكسان طراحی شود.
میرزایی تاكید كرد: طراحی یك نشان یكسان برای این ستاد عام بودن حركت علمی و دانشگاهی كشور در زمینه پیاده روی بزرگ اربعین را نشان می دهد.
وی یادآور شد: ظرفیت خدمات رسانی به دانشجویان در حوزه های مختلف اسكان، تغذیه و حمل و نقل در داخل و خارج از مرزها باید شناسایی و احصا شود تا بر اساس آن برنامه های لازم صورت گیرد.

** سال گذشته 40 هزار دانشجو در راهپیمایی اربعین شركت كردند
مسئول سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست گفت: سال گذشته 40 هزار دانشجو در راهپیمایی بزرگ اربعین شركت كردند كه از این تعداد تنها شش هزار و 500 دانشجو در قالب كاروان اعزام شدند كه امسال درصدد هستیم به 12 هزار نفر افزایش یابد.
داوود گودرزی اظهار كرد: سفر دانشجویان به عتبات عالیات در قالب كاروان نیازمند الزاماتی است و باید از قبل اسكان و حمل و نقل آنها در خارج از مرزها بخصوص در كربلا و نجف پیش بینی شود.
وی یادآور شد: امسال همچون سال های گذشته ستاد استقبال مرزی در استان های ایلام و خوزستان تشكیل می شود و به دانشجویان و دانشگاهیان شركت كننده در راهپیمایی اربعین حسینی در داخل مرزها خدمات لازم را ارائه می دهد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی از رونمایی سامانه خدمات جامع اربعین دانشگاهیان خبر داد و افزود: از ویژگی های این سامانه ارائه خدمات مجوز خروج از كشور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مشمول، اسكان، رووادید و لوازم پیاده روی با تخفیف هایی مخصوص جامعه دانشگاهیان كشور و اخبار و اطلاعات مورد نیاز درمورد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است.
گودرزی گفت: همچنین برای نخستین بار در كشور طرح همراه عاشقی در این سامانه به طور آزمایشی راه اندازی می شود، در این طرح دانشجویانی كه برای اولین بار قصد شركت در آیین اربعین را دارند با ثبت نام در این سامانه به كاروان های اتوبوسی دانشجویی یا دانشجویانی كه تجربه سفر اربعین را دارند معرفی می شوند و می توانند با كاروان های دانشجویی یا دانشجویان با تجربه، در سفر زیارت امام حسین(ع) همراه شوند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع كاردانی تا دكترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشكده زیر مجموعه دانشگاه رازی كرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافت.
بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یك
میلیون و 100 هزار نفر از مرز مهران رهسپار كشور عراق و بیش از یك میلیون و 200 هزار نفر نیز پس از شركت در آیین اربعین و زیارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهای مذهبی عراق از این مرز وارد كشورمان شدند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 كیلومتری جنوب باختری شهر ایلام به دلیل برخورداری از مزیت نزدیكی و كوتاهی مسافت تا كربلا انتخاب اول زائران است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
۰ نفر