۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82677813
T T
۰ نفر
دريافت وجه اضافي توسط رانندگان سرويس مدارس در كردستان ممنوع است

سنندج - ايرنا - رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش كردستان گفت: براساس ضوابط و مقررات، دريافت هرگونه وجه اضافه مازاد بر نرخ مصوب به هر ميزان در هزينه سرويس هاي حمل و نقل دانش آموزان مدارس اين استان توسط رانندگان ممنوع است.

سيد عطاء الله احمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: براساس بررسي هاي انجام گرفته گاهي مشاهده شده در برخي مدارس استان اجاره بهاي سرويس حمل و نقل دانش آموزان، بيشتر از ميزان تعيين شده، است كه اين امر خلاف ضوابط و مقررات است.
وي افزود: هر سال طبق آيين نامه مي توان نرخ سرويس هاي مدارس را تا 20 درصد افزايش داد و امسال ميانگين افزايش در استان 15 درصد بود و در اين ميان قطعا منافع رانندگان نيز در نظر گرفته شده است لذا بر اساس تبصره 3 ماده 8 شيوه نامه اجرايي سرويس حمل و نقل دانش آموزان، دريافت هر گونه وجه اضافي مازاد بر نرخ مصوب رسمي ممنوع است.
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش كردستان بيان كرد: برخي از رانندگان سرويس هاي مدارس فرصت طلب هستند و مديران مدارس را تحت فشار قرار مي دهند كه نرخ مصوب شده را قبول ندارند و خواستار افزايش نرخ مي شوند و گاهي به صورت جمعي هم اعتراض مي كنند.
وي با بيان اينكه ما بدنبال خدمات رساني به دانش آموزان در فضايي عادلانه هستيم، گفت: مدارس پنجشنبه و جمعه ها تعطيل است و سرويس هاي مدارس بجاي 30 روز علاوه بر تعطيلات رسمي در ماه فقط 22 روز خدمات رساني مي كنند اما كرايه ها به گونه اي برنامه ريزي شده كه هزينه 30 روز به رانندگان پرداخت مي شود.
به گفته وي، در ايام تعطيلات نوروز نيز با وجود اينكه نيمه ماه اول سال مدارس تعطيل است هزينه كامل به سرويس هاي مدارس پرداخت مي شود و در اين زمينه اولياي دانش آموزان توجيه شده و همكاري لازم را دارند.
احمدي اضافه كرد: ما علاوه بر خدمات رساني مطلوب به دانش آموزان، بدنبال اشتغالزايي و ايجاد بازار كار براي برخي از افراد نيز هستيم در اين شرايط اجازه هيچگونه سوء استفاده به برخي رانندگان نمي دهيم.
وي از مديران مدارس و متوليان امر خواست برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهند و با نظارت دقيق از دريافت وجه اضافي به نام اجاره بهاي سرويس حمل و نقل توسط افراد سودجو جلوگيري كنند.
رئيس اداره انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش كردستان افزود: بايد ترتيبي اتخاذ شود كه تمامي قراردادهاي سرويس هاي حمل و نقل تا پايان مهر ماه مورد بررسي قرار گرفته و هر گونه تخلف در سريع ترين زمان ممكن مورد رسيدگي قرار گيرد.
به گفته وي، همچنين بايد قراردادهاي مشكل دار سريعا اصلاح شود و هر مدرسه ميزان شهريه ماهيانه و ساليانه سرويس هاي اياب و ذهاب دانش آموزان خود را در معرض ديد اوليا نصب كند.
احمدي با بيان اينكه چنانچه گزارش هايي مبني بر تخلف از مفاد آيين نامه به ادارات آموزش و پرورش دريافت شود، با مديران متخلف برابر مقررات برخورد مي شود و همچنين با شرمت مورد نظر برابر قانون برخورد شده و پروانه فعاليت رانندگان لغو مي شود.
به گفته وي نظارت بر امر رعايت ميزان شهريه سرويس دانش آموزان برعهده دبيران ساماندهي حمل و نقل ادارات، كارشناسان انجمن اوليا و مربيان شهرستانها و مناطق است.
به گزارش ايرنا، در سال تحصيلي جاري 32 هزار و 109 دانش استان كردستان با سرويس جابجا مي شوند كه اين ميزان 12.5 درصد كل دانش آموزان استان را شامل مي شود.
به گزارش ايرنا، سال تحصيلي 97 - 96 در استان كردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهري و روستايي با 12 هزار كلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشي، پرورشي و خدماتي آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102