۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82678355
T T
۰ نفر
اجراي طرح هاي آبخيزداري در خراسان شمالي 80 ميليارد ريال اعتبار دارد

بجنورد-ايرنا- معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: امسال براي اجراي طرح هاي آبخيزداري در اين استان 80 ميليارد ريال اعتبار مصوب شده است.

محمد فرامرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 42 ميليارد ريال از اين اعتبار از منابع استاني و 38 ميليارد ريال از منابع ملي تامين مي شود.
وي افزود: اميد مي رود با تخصيص به موقع اين اعتبارات بتوانيم اقدامات خوبي براي اجراي طرح هاي آبخيزداري انجام دهيم.
وي با بيان اينكه طرح هاي آبخيزداري در استان تنها در 8 درصد از مساحت سطح حوزه هاي آبخيز استان اجرايي شده است گفت: كمبود اعتبار سبب شده تا برنامه هاي اجراي طرح هاي آبخيزداري رشد قابل انتظار را نداشته باشد.
فرامرز در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه اجراي طرح هاي آبخيزداري در حوزه هاي شهري يكي از اولويت هاي امسال است گفت: اين طرح ها بايد در سطح 430 هزار هكتار اجرايي شود اما انجام طرح هاي آبخيزداري تنها 31 درصد از اين سطح مطالعه تفصيلي شده و تنها در سطح 16 درصد نيز اجرايي شده است.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي اظهار كرد: اجراي طرح هاي آبخيز داري در حوزه هاي شهر بجنورد درسطح 119 هزار هكتار هدف گذاري شده است كه امسال براي اجراي اين طرح ها در حوزه پسته، 10 ميليارد ريال اعتبار منظور شده است.
وي خاطرنشان كرد: مهم ترين دغدغه ما براي اجراي طرح هاي آبخيزداري، كمبود اعتبار است.
وي تصريح كرد: اقدامات انجام شده براي مطالعه تفصيلي طرح هاي آبخيزداري خوب و مناسب بوده است اما اجراي اين طرح ها به علت كمبود اعتبار، پيشرفت مناسبي ندارد.
گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري اين استان 2 ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي