۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82678920
T T
۰ نفر
ارائه خدمات در ترمينال مسافربري شهرداري ايلام مطلوب نيست

ايلام - ايرنا - وضعيت نامناسب خدمات دهي در ترمينال مسافربري شهرداري شهداي شهر ايلام سبب نارضايتي مسافران و حتي برخي پرسنل اين مركز شده است.

به گزارش ايرنا، ترمينال هر شهر از نخستين مكان هايي است كه وقتي گردشگر يا مسافري به آن وارد مي ‌شود ذهنيتش نسبت به شهر شكل گرفته و يك ديد كلي نسبت به آن پيدا مي كند.
لازمه وجود يك ترمينال مسافربري، ارائه مجموعه اي از خدمات در جهت برطرف‌ سازي نيازهاي مسافران مي باشد و در اين راستا، سفر اصلي ‌ترين كاركرد يك ترمينال است.
اين در حالي است كه وضعيت خدمات رساني در ترمينال مسافربري ايلام مناسب نيست، برخي از پرسنل مستقر در اين ترمينال از نحوه ارائه خدمات رساني در اين محل ابراز نارضايتي كرده و بي توجهي شهرداري را كه متولي اصلي آن است علل اصلي اين بي نظمي بيان كردند، اين افراد بنا به حفظ موقعيت شغلي خود از آوردن نام خود خوداري كردند.
يكي از افراد شاغل در ترمينال مسافربري به خبرنگار ايرنا گفت: شهرداري ايلام، ترمينال را به ­حال خود رها كرده است، با وجود بارها مكاتبه با مسئولان شهرداري در خصوص رفع نواقص موجود در پايانه اما هيچ گونه اقدامي در جهت رفع آنها انجام نشده است.
وي گفت: سرويس بهداشتي نامناسب، تعطيلي نمازخانه، نبود استراحتگاه رانندگان و مسافران، عدم همكاري رانندگان با شركت ها از جمله مشكلات ترمينال مسافربري شهرداري ايلام است.
يكي ديگر از پرسنل مستقر در ترمينال شهداي ايلام گفت: در داخل اين پايانه هر كس هر طور بخواهد رفتار مي كند و هيچ گونه نظارتي بر اين ترمينال وجود ندارد، حتي دوربين مدار بسته هم كه از ضروريات است در اين مكان وجود ندارد.
وي گفت: نداشتن پليس راهنمايي و رانندگي كه نياز اصلي در اين محل است، عدم حضور به موقع پرسنل تعاوني ها در محل كار آن در فروش بليط به مسافران، وسعت كم محيط و تردد اتوبوس و خودروهاي سوراي مسافربري در يك مسير از ديگر مشكلات ترمينال مسافربري شهرداري ايلام است.
يكي ديگر از اعضاي شركت تعاوني مستقر در پايانه ايجاد شعبه بانكي در داخل ترمينال را يكي از ضروريات دانست و گفت: در داخل ترمينال تنها 2 عابر بانك وجود دارد كه بيشتر اوقات كار نمي كنند مسافران براي برداشت وجه نقد با مشكل مواجه مي شوند.
وي گفت: وجود دلالان بليط يكي از مشكلات اصلي ديگر در اين ترمينال است كه علاوه بر ايجاد مزاحمت براي مسافران و تضييع حقوق شركتهاي مسافري، فضايي نامناسب و ملتهب در نگاه هر مسافر ايجاد مي كند.
علاوه بر پرسنل و عوامل خدماتي، برخي از مسافران نيز از نحوه خدمات دهي مطلوب در اين ترمينال ابراز نارضايتي داشتند و بيان كردند بسياري از اتوبوسهاي برون شهري نحوه ارائه خدمات اتوبوسراني نامطلوب است و حق و حقوق طبيعي يك شهروند و مسافر در اين اتوبوس ها به درستي رعايت نمي شود.
تعداد ديگري از مسافران هجوم دلالان و طلب وجه براي تهيه بليط را از جمله معضلات در ترمينال دانسته وخواستار برخورد جدي با اين مشكل شدند.
مدير ترمينال مسافربري شهداي ايلام نيز در خصوص مشكلات مطرح شده در اين ترمينال گفت: يك پاسگاه انتظامي مستقل از پرسنل نيروي انتظامي در مكان مسافربري شهر ايلام داير است و در اين خصوص هيچ گونه مشكلي وجود ندارد.
فيض اللهي افزود: نبود استراحتگاه براي رانندگان و مسافران در حوزه كاري ترمينال نيست چرا كه در صورت وجود پايانه مسافربري اين موارد مطرح و نياز است.
وي در خصوص خرابي دستگاه هاي عابر بانك مستقر در ترمينال نيز گفت: اين دستگاه ها به طور شبانه روز فعال بوده و تنها در صورتي كه پول مورد نياز در اين دستگاه ها تمام شود مدتي كوتاهي طول مي كشد تا پول جابجايي آن از طريق بانك مربوطه تامين و جابجا شود.
مدير ترمينال مسافربري شهداي ايلام در خصوص نبود شعبه بانكي در ترمينال نيز گفت: ايجاد شعبه بانكي در اين ترمينال از لحاظ درآمدي براي بانك ها به صرفه نيست و در اين خصوص هيچ كدام از بانك ها حاضر به ايجاد شعبه در اين محل نيستند.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه سرويس هاي بهداشتي ترمينال در حال تعمير هستند لذا يك قسمت از آنها در حال تخريب و تعمير بوده و يك قسمت ديگر نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
فيض اللهي وجود دلالان در امر خريد و فروش بليط مسافران را امري كاملا بديهي دانست و افزود: با توجه به اينكه اين موارد خارج از محوطه ترمينال انجام مي شود لذا برخورد با اين افراد در حوزه كاري ترمينال نيست.
وي اضافه كرد: عوامل خدماتي شركت هاي مستقر در ترمينال نيز به موقع در محل كار حاضر شده و تا زماني كه بليط براي فروش به مسافران داشته باشند در محل كار حضور دارند.
به گفته وي، نمازخانه موجود در ترمينال نيز از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز و در اختيار مسافران است و تعطيلي بودن آن به هيچ عنوان صحت ندارد.
سرويس دهي ترمينال ايلام در ماه هاي عادي روزانه به ميزان 30 سرويس مسافر جابجا مي‌شوند كه از اين تعداد چهار سرويس اصفهان،سه سرويس اهواز، يك سرويس قم و مابقي به مقصد تهران حركت مي كنند.
سرويس دهي اين ترمينال در ايام اربعين، عيد نوروز و ابتداي مهرماه و مناسبت هايي كه معمولا مسافران بيشترين تقاضاي خدمات رساني مي كنند تا 70 سرويس در روز قابل افزايش است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي **انتشار دهنده :شهريار حيدري فر
3032/6034