۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۰
کد خبر: 82680477
T T
۰ نفر
همكاري هاي نظامي محور گفت وگوهاي امير قطر و وزير دفاع آمريكا

تهران- ايرنا- تميم بن حمد آل ثاني امير قطر امروز (پنجشنبه) با 'جيمز ماتيس' وزير دفاع آمريكا ديدار و با او درخصوص همكاري هاي نظامي وتحولات منطقه گفت و گو كرد.

به گزارش روز پنجشنبه الجزيره، امير قطر امروز در پايگاه نظامي هوايي 'العديد' در دوحه از جيمز ماتيس وزير دفاع آمريكا و هيات همراه او استقبال كرد.
براساس اين گزارش، دو طرف در اين ديدار در خصوص راههاي تقويت همكاري و شراكت استراتژيك و همكاري هاي دفاعي و نظامي رايزني كردند.
آنها همچنين درباره مبارزه با تروريسم و افراط گرايي و اوضاع جاري و تحولات منطقه بخصوص بحران اخير در روابط برخي كشورهاي عضو شوراي همكاري گفت و گو كردند.
ديدار وزير دفاع آمريكا از دوحه در حالي است كه امير قطر يك هفته پيش در نيويورك با دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در حاشيه نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كرد.
وزير دفاع آمريكا پيش تر تاكيد كرده بود كه بحران در روابط قطر با عربستان،امارات، مصر و بحرين بر حضور پايگاه نظامي 'العديد' اين كشور در خاك دوحه تاثير نخواهد گذاشت و اين پايگاه به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
عربستان و امارات پس از تنش در روابط آنها با قطر خواهان انتقال اين پايگاه از خاك قطر به ساير كشورهاي شوراي همكاري بودند.
عربستان، امارات، بحرين و مصر پنجم ژوئن (15 خرداد) گذشته روابط خود با قطر را به بهانه حمايت اين كشور از تروريسم قطع كردند و تمام گذرگاه‌هاي زميني، دريايي و هوايي خود با قطر را مسدود كردند.
خاورم**9366**3404**مترجم:صغري رحيمي**انتشار: محسن اسماعيلي