۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82684581
T T
۰ نفر
شناسايي و تخريب 6 كوره زغال در شهرستان بندرلنگه

بندرعباس- ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بندرلنگه گفت: 6 كوره زغال از ابتداي سالجاري تاكنون در اين شهرستان توسط نيروهاي يگان حفاظت اين اداره شناسايي و تخريب شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي منابع طبيعي،روح الله وفاكيش افزود: در اين مدت 220 كيلوگرم زغال از اين كوره ها در مناطق جنگلي از افراد سود جو كشف و ضبط شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بندرلنگه اظهار كرد: منابع طبيعي اين شهرستان به صورت شبانه روزي آماده دريافت هرگونه خبر در مورد تخريب و تصرف و آتش سوزي از طريق شماره تلفن 1504 است.
گفتني است حفظ و نگهداري جنگل هاي دست كاشت بياباني با توجه به خشكسالي حاكم بر استان هرمزگان و همچنين هجوم ريزگردها، از اهميت بسياري برخوردار است.
افراد سودجو براي تهيه زغال بيشتر از چوب درختان جنگلي از نوع سمر و كرت كه خود در جلوگيري از فرسايش بادي و آبي و جلوگيري از روان آبها و ايجاد سيل نقش مهمي دارند، استفاده مي كردند.
از مساحت هفت ميليون و200 هزار هكتاري استان هرمزگان ، شش ميليون و 900 هزار هكتار جزء عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل ، چهار ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
شهرستان بندرلنگه در 240 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/2094
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: هومن محمدكرمي