۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82684940
T T
۰ نفر

كشف يك روش جديد براي ترميم بافت آسيب‌ديده

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82684940
كشف يك روش جديد براي ترميم بافت آسيب‌ديده

تهران – ايرنا -‌ محققان دانشگاه بيرمنگام به روشي دست يافتند كه با تقليد از روند بهبود طبيعي بدن، قادر به بازسازي و ترميم بافت آسيب‌ديده است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمي ايرنا از مديكال ساينس، محققان احتمال مي‌دهند كه تعداد شكستگي‌هاي استخوان در سراسر جهان تا سال 2020 ميلادي دو برابر افزايش يابد. از طرفي پوكي استخوان و شكستگي‌هاي ناشي از آن با توجه به افزايش جمعيت مسن، تاثير منفي قابل توجهي بر كيفيت زندگي خواهد داشت. در حال حاضر محدوديت‌هاي قابل توجهي در درمان‌هاي فعلي ترميم و بازسازي استخوان وجود دارد.
در فرآيند بهبود طبيعي بدن، سلول‌ها ذراتي در ابعاد نانو توليد مي‌كنند كه vesicle نام دارد و بافت آسيب ديده را ترميم مي‌كند. اين سلول‌ها به طور طبيعي معمولا در استخوان‌ها توليد مي‌شوند. محققان دانشگاه بيرمنگام با روشي جديد موفق شدند سلول‌ها را به گونه‌اي تحريك كنند كه vesicle توليد كنند. با اين روش مي‌توان بافت آسيب ديده را مشابه روند بهبود طبيعي، درمان و ترميم كرد.
اين روش هنوز در مراحل اوليه قرار دارد و محققان به دنبال توليد ذرات با ارزشي با قابليت درمان بافت هستند. از طرفي در تلاشند سلول‌هايي توليد كنند كه قابليت ترميم و درمان بافت هاي ديگر را داشته باشد.
نتايج اين مطالعه در نشريه Scientific Reports منتشر شده است.
علمي (6) ** 9259**1440
مترجم: سپيده كاشاني** انتشار: گلشن
۰ نفر