۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۸:۳۲
کد خبر: 82686579
T T
۰ نفر
907 مهاجر غيرقانوني در مرزها و شهرهاي مختلف تركيه دستگير شدند

آنكارا- ايرنا- خبرگزاري آناتولي تركيه اعلام كرد: 907 مهاجر غيرقانوني در شهرها، مرزها و سواحل جنوبي و شمالي اين كشور در درياي مديترانه و درياي سياه دستگير شدند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، اين رسانه اعلام كرد كه ماموران امنيتي و گارد ساحلي تركيه 907 پناهجوي خارجي را كه قصد عبور غيرقانوني به اروپا از طريق خاك تركيه را داشتند، در شهرهاي ادرينه، سيواس، هاتاي، ازمير، ارزروم، آغري و كوش آداسي دستگير كردند.
بنا به گزارش همين رسانه، پناهجويان دستگير شده تبعه كشورهاي افغانستان، سومالي، آنگولا، كنگو، بنگلادش، سريلانكا، عراق، پاكستان، اكراين، ازبكستان، ايران و سوريه هستند.
به گزارش ايرنا، بر اساس قرارداد بين تركيه و اتحاديه اروپا كه در سال گذشته ميلادي به امضا رسيد، مقرر شده است كه تركيه جلوي مهاجرت پناهجويان به سمت اروپا را بگيرد.
در سال 2015 و پيش از امضاي اين قرارداد، بيش از يك ميليون پناهجو از مسيرهاي دريايي و زميني عازم كشورهاي اروپايي شدند و صدها نفر از آنها در مسير مهاجرت در دريا و رودخانه ها غرق شده و جان خود را از دست دادند.
سواحل تركيه در درياي مديترانه و به خصوص درياي اژه مابين تركيه و يونان از جمله معابر دريايي انتقال پناهجويان و از محل هاي عبور غيرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و يونان محسوب مي شود.
انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسيرهاي دريايي با استفاده از قايق ها و تجهيزات غيراستاندارد انجام مي شود.
انتقال مهاجران غيرقانوني به اروپا توسط گروه هاي قاچاق انسان انجام مي شود كه با مخاطره غرق شدن در آب دريا و نيز گرفتار شدن در دست قاچاقچيان انسان و دزدان دريايي همراه است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري