۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82689095
T T
۰ نفر
گلایه های اهالی ژیمناستیك از مدیریت جدید فدراسیون

تهران - ایرنا- تعدادی از كاركنان فدراسیون ژیمناستیك و اعضای كادرفنی تیم های ملی این رشته كه از حدود سه ماه قبل پس از روی كار آمدن رئیس جدید این فدراسیون از سمت های خود بركنار شده اند ، همچنان از وضعیت خود گلایه مند بوده و خواستار پرداخت مطالباتشان از سوی مدیریت جدید هستند.

«زهرا اینچه درگاهی» 19 تیر ماه در مجمع انتخابات فدراسیون ژیمناستیك در رقابت با «شروین اسبقیان» به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد و 25 تیر ماه به صورت رسم بر صندلی ریاست تكیه زده و فعالیت خود را آغاز كرد.
این بانوی رئیس فدراسیون یك هفته پس از تصدی ریاست، نزدیك به 17 نفر از كاركنان فدراسیون و برخی از اعضای كادرفنی تیم های ملی را از سمت خود بركنار كرد. البته در همان زمان گلایه های زیادی در این خصوص مطرح شده و حتی شكایت نامه ای از سوی این افراد به وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز ارسال شد.
اینچه درگاهی بعد از بالاگرفتن انتقادات در گفت و گویی كه با خبرنگار ایرنا داشت درباره این قطع همكاری گفت: مسئولیت های افراد در فدراسیون بررسی شد و به این جمع بندی رسیدیم كه حجم كاری كه این افراد انجام می دهند را یك نفر به جای سه نفر به راحتی انجام می دهد. بر همین اساس با توجه به اتمام قرارداد این كاركنان در پایان تیرماه، با آنان قطع همكاری شد.
وی گفت: فدراسیون جهانی ژیمناستیك كه با همه فدراسیون های این رشته ورزشی در كشورهای مختلف جهان در ارتباط است، تنها با هفت نفر اداره می شود.
اما «اسماعیل خرسندل» مربی سابق بدنساز تیم‌ ‌ملی ژیمناستیك روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: 17 نفر از كاركنان فدراسیون و اعضای تیم ملی تنها با دو خط نامه اداری و بدون استفاده از واژه قدردانی برای زحماتی كه در مدت طولانی خدمت انجام دادند، از سمت خود بركنار شدند.
خرسندل گفـت: برخی افراد بركنار شده بالای 20 سال سابقه كار در فدراسیون داشتند و در شمار آنها حتی با افرادی كه در زمان انتخابات فدراسیون حامی خانم درگاهی بودند، قطع همكاری شده است.
مربی سابق تیم های ملی ژیمناستیك با اشاره به اینكه كادر فنی این رشته پس از حدود 80 سال ،سه مدال ارزشمند آسیایی را برای ژیمناستیك كشور به ارمغان آورده اند، اظهار داشت: قطع همكاری های صورت گرفته از روی تدبیر و دوراندیشی نبود بلكه غالبا به سبب احتمال همكاری بركنارشده ها با نامزدهای دیگر در زمان انتخابات و با تصورات واهی و عقده گشایی انجام گرفته است.
خرسندل با تاكید بر اینكه «رضا خیرخواه» با تحصیلاتی در حد مقطع متوسطه به عنوان سرمربی تیم ملی ژیمناستیك هنری انتخاب شده است، مدعی شد: دلیل انتصاب وی نیز به جای «محمد آذرپی» كه سال ها سرمربی تیم ملی ژیمناستیك هنری بود، تنها رای دادن او به اینچه درگاهی در مجمع انتخاباتی بوده است.
وی با بیان اینكه حضور مردان در كلاس های ورزش بانوان و همچنین زنان در بین ژیمناستیك كاران مرد كه پوششی نیمه عریان دارند ممنوع است، گفت: قانون برای این امر استثناء قائل نشده و براین اساس حضور خانم رئیس فدراسیون در سالن تمرین و مسابقات خلاف شئونات جمهوری اسلامی است. اما وی به راحتی در اردوهای تیم های ملی مردان در حالی حاضر می شود كه حتی به مادران ژیمناست های مرد اجازه حضور در سالن تمرین داده نمی شود.
خرسندل افزود: ادامه این روند در فدراسیون موجب چند دستگی در خانواده ژیمناستیك خواهد شد و در عرصه های بین المللی نیز تبعات منفی برای دستگاه ورزش كشور به همراه خواهد داشت.
«جمیله سروری» نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون ژیمناستیك نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اینكه آیا مطالبات خود را پس از جدایی دریافت كرده است یا خیر؟ اظهار داشت: پس از بی حرمتی و بی احترامی كه به من با بیش از 60 سال سابقه در ژیمناستیك شد، علاقه ای به حضور در فدراسیون را ندارم و از طریق مراجع قانونی پیگیر حقوق خود هستم. البته زمان رسیدن به حق قانونی خود نیز برایم اهمیتی ندارد ولی مهم این است كه دیگرعلاقه ای برای تماس با فدراسیون ندارم.
وی گفت: متاسفانه رئیس جدید فدراسیون ژیمناستیك در حالی با افراد نخبه در این رشته ورزشی مشكل دارد كه سابق بر این فدراسیون از كادرفنی با تجربه و داوران بین المللی و آموزش دیده خوبی برای ورزشكاران بهره می برد و دلیلی به جدایی آنان از بدنه ژیمناستیك نمی بینم.
نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون ژیمناستیك با تاكید بر اینكه به تفكرات مدیریتی هر رئیس جدیدی احترام می گذارد، گفت: حق طبیعی هرمدیری است كه با عوامل مورد اعتماد خود بر مجموعه اش مدیریت كند. اما مسئله برخورد و چگونگی جدایی كادرفنی و كاركنان با فدراسیون است. به عبارتی اینكه با 65 سال بدون حاشیه ای كه از عمر من گذشته است اینگونه رای به بركناری و جدایی بدهند، برایم سنگین بود.
سروری ادامه داد: اسم من در تاریخ ژیمناستیك كشور ثبت شده است و به طور این جدایی ها تاثیری در سابقه طولانی ام در این رشته نمی گذارد. البته در آینده حقیقت افرادی كه برای یك پست زود گذر اقداماتی كردند تا زمانی را خوش باشند، روشن خواهد شد.
وی ادامه داد: بیشتر برای افرادی كه سالیان دراز برای ارتقای جایگاه این رشته هزینه كردند و حالا كنار گذاشته شدند ناراحتم و تنها سوال من از خانم درگاهی این است مگر این افراد در حق شما چه كردند؟ چه ظلمی جامعه ژیمناستیك به شما كرد و چه حقی از خانم درگاهی ضایع كرد كه رفتاری چنین خصمانه از او سرزد؟
«محمد رضا كاظمی» كارمند سابق روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیك نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: تاكنون سابقه نداشته است افرادی كه دارای بیمه و سابقه در فدراسیون هستند با یك نامه دوخطی بدون تقدیر و تشكر برای تسویه حساب به امور مالی معرفی شوند.
وی گفت: چند هفته پیش نیز آكادمی ژیمناستیك درحالی افتتاح شد كه هم اكنون در آن قفل است و مورد بهره برداری حرفه ای قرار نمی گیرد. زیرا رئیس فدراسیون ژیمناستیك گفته است مربیان برای فعالیت خود در این آكادمی باید آن را به صورت ساعتی اجاره كنند كه این رویه از مفهوم واقعی آكادمی به دور است.
كارمند سابق روابط عمومی فدراسیون ادامه داد: هم اكنون نزدیك به 27 میلیون تومان در ماه باید فدراسیون ژیمناستیك به شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی برای این آكادمی پرداخت كند. درحالی كه این مبلغ می توانست برای جذب مربی بین المللی هزینه شود. اما رئیس جدید فدراسیون نه تنها این اقدام را انجام نداد بلكه مربی با كیفیت پایین برای برای تیم های ملی انتخاب كرد.
وی گفت: نبود مربی بدنساز، تغذیه و روانشناس در كادر جدید تیم های ملی ژیمناستیك صدمات جبران ناپذیری به این رشته پایه در آینده خواهد زد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029** 1701
خبرنگار: محمد مهدی موذن* انتشار: حمید قدیمی