تسهيلات مشاغل خانگي به 200 ميليون ريال افزايش يافت

اصفهان - ايرنا - رئيس اداره تعاون، كار و و رفاه اجتماعي شهرستان برخوار گفت: تسهيلات مشاغل خانگي از 50 ميليون ريال به 200 ميليون ريال افزايش يافت.

' كريم علي نقي ' روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سقف تسهيلات مشاغل خانگي، امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر افزايش يافته است و اميدواريم اين اعتبارات براي ايجاد اشتغال پايدار در رشته هاي پر اشتغال اين شهرستان جذب شود.
وي با اشاره به اينكه فعالان حوزه مشاغل خانگي به گروه هاي مستقل و پشيبان تقسيم مي شوند، گفت: در مشاغل خانگي مستقل، افراد بصورت مستقل از دستگاه هاي متولي مجوز دريافت مي كنند و بصورت مستقل و انفرادي كار مي كنند اما در مشاغل خانگي پشتيبان يك نفر براي چند نفر شغل ايجاد مي كند.
علي نقي، سقف تسهيلات پرداختي به گروه مستقل را 200 ميليون ريال و به گروه پشتيبان را 750 ميليون ريال اعلام كرد.
رئيس اداره تعاون، كار و و رفاه اجتماعي شهرستان برخوار با بيان اينكه تنوع مشاغل خانگي بسيار زياد است گفت: متقاضيان تسهيلات مشاغل خانگي بايد در يكي از رشته هايي كه در ليست رشته هاي مشاغل خانگي از طرف اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي تاييد شده فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: تسهيلات مشاغل خانگي به افرادي كه داراي مهارت و توان مديريت و پشتيبان و گواهي مهارت هستند، پرداخت مي شود.
علي نقي بيان كرد: متقاضيان بايد بر اساس هويت كار به اداره خدماتي مربوطه ازجمله اداره ميراث فرهنگي، جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراجعه و پس از تشكيل پرونده و ارائه مدارك لازم، دريافت تسهيلات را از اداره كار و بانك عامل پيگيري كنند.
وي خاطرنشان كرد: كسب و كارهاي خانگي به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال در جامعه است و دولت تدبير و اميد نگاه ويژه اي به اين بخش دارد.
آن دسته از فعاليت هايي كه توسط عضو يا اعضاي خانواده در فضاي مسكوني و در قالب يك طرح كسب و كار شكل مي گيرد و منجر به توليد خدمت و يا كالاي قابل عرضه به بازار مي شود را مشاغل خانگي مي نامند.
شهرستان برخوار با 120 هزار نفر جمعيت در 10 كيلومتري شمال اصفهان قرار دارد.
م ط / 7153/ 7150/ ** دريافت كننده: علي نعماني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر