۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83496171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹۰ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: طی هشت سال گذشته ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد.

رضا نقی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعطای این میزان تسهیلات نزدیک به ۱۴ هزار نفر مشاغل خانگی در سطح استان راه‌اندازی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی خانواده‌ها و کشور بسیار بالاست، اظهار کرد: با توجه به بازگشت سریع سرمایه در مشاغل خانگی به‌ویژه در صنایع دستی، قالی‌بافی، خیاطی و دام‌پروری این طرح در آذربایجان‌غربی متقاضیان زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال‌های ابتدایی اجرای این طرح با سال‌های اخیر قابل مقایسه نیست، بیان کرد: تنها طی سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ میلیاردریال تسهیلات در این حوزه در استان جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سال گذشته سهمیه استان ۲۹۰ میلیارد ریال بود که ۵۱ درصد آن جذب شد.

«نقی‌زاده»، گفت: آذربایجان‌غربی، سال گذشته رتبه دوم کشور را در طرح توسعه الگوی نوین مشاغل خانگی در بخش ثبت‌نام به خود اختصاص داد که نشان‌دهنده موفق‌بودن این طرح در استان است.

مشاغل خانگی از جمله طرح‌های توسعه اشتغال دولت به‌شمار می‌رود که در آن بدون ایجاد هزینه‌های اضافی برای متقاضیان، شغل خانگی برای افراد تعریف و پس از تقاضای متقاضی، تسهیلات لازم به وی اعطا می‌شود.

۸۱۳۷/۶۱۸۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha