۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82691189
T T
۰ نفر

هك یاهو و افشای اطلاعات میلیون ها كاربر چینی

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82691189
هك یاهو و افشای اطلاعات میلیون ها كاربر چینی

پكن - ایرنا - روزنامه 'مردم' ارگان حزب حاكم چین نوشت هك موتور جستجوی یاهو باعث شده است تا میلیون ها كاربر چینی كه از خدمات این شبكه استفاده می كنند نگران افشای اطلاعات خود باشند.

به گزارش ایرنا تقریبا همه كاربران چینی یاهو كه از خدمات پیام رسانی آن در چارچوب موتور جستجوی چینی ویبو استفاده می كنند، در معرض خطر افشای اطلاعات قرار گرفته اند.
كارشناسان شبكه اینترنت در چین به میلیون ها كاربر این كشور كه از یاهو بهره می گیرند توصیه كرده اند فورا نام ها و رمزهای اینترنتی خود را تغییر دهند.
روزنامه 'مردم' ارگان حزب حاكم چین می نویسد كه این موضوع مربوط به هك شدن یاهو در سال های اخیر بویژه از سال 2013 میلادی به این طرف است و همه كسانی كه با یاهو كار كرده اند اطلاعاتشان به بیرون درز كرده است.
در سال گذشته میلادی اعلام شد كه یاهو هك شده و اطلاعات بین یك تا سه میلیارد حساب اینترنتی ان به بیرون درز كرده است اما در ماه جاری میلادی چین اعلام كرد كه ممكن است این حادثه ابعاد بزرگتری داشته باشد.
نام ها ، حساب های اینترنتی ، پیام های اینترنتی ، شماره تلفن و حتی سوال و جواب های محرمانه نیز از جمله مضامین هك شده در موتور جستجوی یاهو است.
كارشناسان اینترنت در چین گفته اند كه این یك حادثه بسیار بزرگ است و نگرانی های فراوانی برای میلیون ها چینی از سرقت اطلاعات آنها وجود دارد.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی