۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82691349
T T
۰ نفر
طلبكاران گروه ملي صنعتي فولاد ايران در انتظار دريافت طلب خود

اهواز - ايرنا - 27 نفر از قطعه سازان و تامين كنندگان قطعات گروه ملي صنعتي فولاد ايران در اهواز پيش از ظهر سه شنبه با تجمع در ورودي اين شركت، خواستار پرداخت مطالباتشان از سوي مسئولان اين شركت شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آنها قصد ورود به شركت را داشتند كه از سوي حراست شركت از ورود آنها جلوگيري شد براي همين با پارك خودروهاي خود در مقابل در اين شركت، ورودي را مسدود كردند. همچنين در اين تجمع حال يكي از معترضان به دلايل نامعلوم بد شد كه توسط آمبولانس گروه ملي به بيمارستان شهيد بقايي اهواز منتقل شد.
يكي از اين قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: ما در حوزه ساخت قطعات و تجهيزات مورد نياز اين شركت فعاليت داشته و اكنون چندين ماه هست كه دنبال دريافت طلب خود از اين شركت هستيم.
وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: مدتهاست كه وعده امروز و فردا را براي پرداخت طلب به ما مي دهند اما هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است.
اين قطعه ساز بيان كرد: قرار بود همراه با هر پرداختي حقوق معوقه به كارگران گروه ملي، يك پرداختي را نيز به قطعه سازان اختصاص دهند اما با وجود اينكه بخشي از حقوق معوقه كارگران پرداخت شده هيچ گونه پرداختي به قطعه سازان داده نشد.
وي گفت: طلب قطعه سازان مربوط به سال 1393 تاكنون است و رقم آن نزديك به 180 ميليارد ريال است.
اين تجمع تا ساعت 12 ظهر امروز ادامه داشت.
خبرنگار ما در تماس با مدير امور مالي اين شركت خواستار پاسخگويي درباره تجمع اين قطعه سازان شد اما وي از دادن پاسخ امتناع كرد.
ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از معدود توليدكنندگان بزرگ محصولات نوردي با ظرفيت ساليانه يك ميليون و 435 هزار تن فرآورده هاي فولادي و 430 هزار تن شمش فولادي و بيش از سه هزار نفر نيروي كار متخصص و متعهد است كه در شرق اهواز قرار دارد.
اين شركت در سال 88 به بخش خصوصي واگذار شد و در پي مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني در ساس 90 تاكنون زير نظر دادستاني و مديران منصوب آن اداره مي شد. بلاتكليفي اين شركت موجب زيان انباشته در اين مجتمع عظيم فولادي شده و كارگران و پيمانكاران اين شركت تاكنون چندين بار براي مطالبات خود تجمع كرده اند.
شركت گروه ملي فولاد اسفند پارسال به بانك ملي واگذار شد.
7164 /6037
خبرنگار : عاطفه جوادي ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي