۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 82692136
T T
۰ نفر
21 صندوق خرد اعتباري در طرح ترسيب كربن خراسان شمالي تشكيل شد

بجنورد- ايرنا- مدير اجرايي طرح بين المللي تعميم ترسيب كربن خراسان شمالي گفت: تاكنون 21 صندوق خرد اعتباري در طرح ترسيب كربن اين استان تشكيل شده است.

احمد يزداني چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا تعداد اعضاي كل صندوق هاي خرد اعتباري در طرح ترسيب كربن در خراسان شمالي را 2 هزار و 331 نفر عنوان و اظهار كرد: صندوق هاي خرد اعتباري تشكيل شده در اسفراين، سنخواست جاجرم و گرمه است.
وي با بيان اينكه شروع اجراي اين طرح سال 93 در اسفراين بوده است گفت: در قالب شكل گيري صندوق هاي خرد اعتباري طرح ترسيب كربن در 3 شهرستان مزبور، 106 گروه روستايي با بيش از هزار نفر تشكيل شده است.
يزداني بدون اشاره به ميزان سپرده اين صندوق ها افزود: پروژه ترسيب كربن در اسفراين در گستره 126 هزار هكتار، در جاجرم 60 هزار هكتار و در گرمه 40 هزار هكتار با 47 روستا و نقاط روستايي و 16 هزار و 900 نفر جمعيت است.
مدير اجرايي طرح بين المللي تعميم ترسيب كربن خراسان شمالي گفت: در اجراي اين طرح در مجموع كل براي 24 هزار و 743 نفر ساعت كارگاه آموزشي برگزار شده كه كلاس هاي آموزشي شامل مشاغل فني و حرفه اي (پرورش قارچ ، پسته، تابلوفرش، خياطي، پرورش گل و ... در روستاهاي هدف بوده است.
پروژه بين المللي تعميم ترسيب كربن خراسان شمالي از سال 93 در مساحت 126 هزار هكتار با 6 هزار و 200 نفر جمعيت و 28 نقطه روستايي و سكونتگاهي با همكاري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي به نمايندگي از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور، استانداري و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) در منطقه گورپان شهرستان اسفراين اجرا شد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي